• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 دی 1399
کد مطلب : 119979
+
-

نزاع هایی در همسایگی ما

خشم و رفتارهای نسنجیده‌ای که پایانی جز درگیری و قتل ندارد

فتانه احدی_روزنامه نگار

ستیزه‌جویی و نزاع یکی از ناگوارترین مسائل جامعه انسانی است که قدمتی به طول عمر بشر دارد. این معضل با رشد فرهنگی و اقتصادی جوامع انسانی از بین نرفته و حتی در هر دوره، با شیوه‌های مدرن‌تر رخ‌داده است. با یک نگاه سرانگشتی بین دوستان و فامیل متوجه خواهید شد که آنها حداقل یک‌بار درگیر نزاع همسایگی شده‌اند، حتی اگر نزاعی صورت نگرفته باشد، دچار مزاحمت‌های پی‌در‌پی شده‌اند. مردم از مزاحمت‌های همسایه خود عاصی می‌شوند و شاید تصمیم به شکایت از همسایه گرفته باشند. این مزاحمت‌ها می‌تواند سر و صدای بچه‌ها باشد، مشکلاتی باشد که حیوان‌خانگی همسایه ایجاد کرده یا هر چیز دیگری؛ مزاحمت‌هایی که گاهی می‌تواند طاقت انسان را طاق کنند و خانه را که باید محلی برای آرامش باشد تبدیل به میدان جنگ اعصاب کند. دعوا بر سر حق شارژ، سر و صدا در راه‌پله و ده‌ها مشکل دیگر از عوارض آپارتمان‌نشینی هستند. در ادامه نمونه‌هایی از نزاع و قتل همسایگان در شهرهای مختلف را مرور می‌کنیم.

کبوتربازی همسایه‌ها جنایتی هولناک در مشهد رقم زد
وقتی 2همسایه برای کبوتربازی به پشت‌بام می‌روند و یکدیگر را می‌بینند، به بهانه دید زدن خانه‌های یکدیگر به جان هم می‌افتند و با مداخله خانواده‌ها و استفاده از چاقو یکی از طرفین به قتل می‌رسد.

دستگیری عوامل تیراندازی در نزاع و درگیری ۲همسایه در گچساران
در این نزاع که بین 2خانواده که در همسایگی یکدیگر بودند رخ داد، یکی از افراد با اسلحه ساچمه‌زنی به سمت افراد خانواده مقابل درگیری تیراندازی کرد که 7نفر مجروح شدند.

نزاع دو پسربچه موجب قتل پدر در مشهد می‌شود 
در پی درگیری 2 پسربچه، پدر یکی با برادر دیگری وارد نزاع می‌شوند و برادر یکی از این بچه‌ها پدر دیگری را با چاقو به قتل می‌رساند.

قتل درپی بدگویی پسر همسایه در تهران
پسر جوان وقتی متوجه ناسزاگویی پسران همسایه به خواهرش شد با آنها به نزاع پرداخت و در جریان درگیری، یکی از آنها را با چاقو کشت و دیگری را زخمی کرد.

نزاع همسایه‌ها در رشت باعث قتل 2ماهی‌فروش شد
در جریان یک دعوای محلی بین 2خانواده ماهی‌فروش در بازار ماهی‌فروشان کیاشهر، پدر 65ساله و پسر 40ساله یک خانواده بر اثر ضربات چاقوی پدر و پسر همسایه به قتل رسیدند.

قتل زن جوان به‌خاطر اختلافات چندین ساله در آبادان
زن 32ساله در جریان نزاع همسایگی به‌وسیله سلاح شکاری توسط همسایه خود به قتل رسید.

نزاع خونین بر سرمزاحمت‌های سگ همسایه در تهران
3 برادر قصاب وقتی دیدند مادرشان به‌خاطر ترس از سگ همسایه سکته کرده‌است، حیوان را کشتند و صاحبش را زخمی کردند. مرد جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و از 3‌برادر قصاب به اتهام کشتن سگ قیمتی‌اش و ضرب و جرح خودش شکایت کرد.

نزاع در کوچه 38محله 59دستگاه میناب
بی‌تدبیری مسئولان شهری میناب نسبت به حل مشکل کوچه ۳۸ محله ۹۵دستگاه و رهاسازی فاضلاب برخی از همسایه‌ها در کوچه و دلخوری سایر ساکنان، باعث شد بارها بین آنها نزاع و درگیری ایجاد شود.

راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از نزاع بین همسایه‌ها
در ماجرای شکایت از مزاحمت همسایه‌ها قبل از هر چیز شرایط خود، همسایه و نوع مزاحمتش را بسنجید. رفتارتان را بازبینی کنید و اگر شما هم مزاحمت خواسته یا ناخواسته‌ای برای همسایه‌تان ایجاد کرده‌اید درصدد اصلاحش باشید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید