• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11982
+
-

تحویل پیکر 11نفر از قربانیان ‌ای‌تی‌آر به‌خانواده‌هایشان

جست‌وجو‌ها برای یافتن پیکرهای قربانیان سقوط هواپیمای ‌ای تی آر در ارتفاعات دنا در شرایطی ادامه دارد که قرار است پیکر 11قربانی به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره به باشگاه خبرنگاران، گفت: تاکنون ۲۰۱ بخش از بقایای پیکر جان‌باختگان جمع‌آوری و منتقل شده که مربوط به ۵۷ نفر از مسافران هواپیماست. در این میان تاکنون ۸ جسد شناسایی، تکمیل و تحویل خانواده‌هایشان شده و قرار است طی روزهای آینده ۱۱ جسد دیگر که شناسایی شده به خانواده‌هایشان تحویل داده شود. فیلی با بیان اینکه پس از بارش‌های اخیر تیم‌های جست‌وجو به منطقه اعزام شدند، گفت: هم‌اکنون ۱۷ کوهنورد با تجربه از جمعیت هلال احمر استان‌های اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد و ۶‌نفر از کوهنوردان محلی برای عملیات جست‌وجوی بقیه اجساد مشغول جست‌وجو، شناسایی و جمع‌آوری بقایای پیکر‌ها هستند.

وی سخت گذر بودن منطقه، شرایط آب و هوایی ویژه و ارتفاع ۳ تا ۴ متری برف در محل حادثه را ازجمله دلایل زمان‌بر بودن کار جست‌وجوی اجساد اعلام کرد و افزود: تا کشف آخرین بافت اجساد حادثه‌دیدگان کار جست‌وجو در محل حادثه ادامه دارد. وی ادامه داد: هواپیما درشعاع ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر متلاشی شده که همین امر موجب کندی روند جست‌وجو  و پیدا کردن اجساد جانباختگان و قطعات هواپیما شده است.قسمت‌های عمده لاشه هواپیما پیدا شده و پس از انتقال اجساد قطعات هواپیما نیز منتقل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :