• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11979
+
-

با مردم

با مردم

  توجه به سلیقه‌های مختلف

سلام. روز گذشته که مطالب روزنامه همشهری را مطالعه می‌کردم، اینکه به سلیقه‌های مختلف در روزنامه می‌پردازید خیلی خوب است و اینکه دقت دارید تا مردم از هر سلیقه و گرایشی بتوانند از مطالب روزنامه استفاده کنند، جای تشکر دارد. به‌نظرم با توجه به مطالب متنوعی که منتشر می‌کنید روزنامه پربارتری شده است. به‌عنوان یک خانه‌دار، بخش‌های مربوط به خانه و خانواده روزنامه برایم بسیار مفید و جذاب است. البته ناگفته نماند که جزو کسانی بودم که از گران کردن قیمت روزنامه گلایه داشتم. در هر صورت تماس گرفتم تا از دست‌اندرکاران روزنامه تشکر کنم.
یک خانه‌دار از تهران

@  بازگشایی پل و روان‌سازی‌ ترافیک

سلام. با اینکه سال‌ها از اتمام عملیات احداث پل تقاطع بزرگراه شهید باقری و شهید بابایی در شرق تهران می‌گذرد، اما از بازگشایی این پل هنوز خبری نیست. هر بار که موضوع را پیگیری می‌کنیم کسی پاسخ روشنی نمی‌دهد. لذا با توجه به اتمام عملیات احداث پل، سؤالی که برای اکثر ساکنان در محدوده تهرانپارس بدون جواب باقی‌مانده این است که چرا این پل بازگشایی نمی‌شود؟ این درحالی است که افتتاح این پروژه باعث روان‌سازی‌ ترافیک منطقه و آسایش ساکنان این منطقه خواهد شد. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در شهرداری توضیحی در این زمینه ارائه کنند.
5812...0912

@  قطع درختان پارک

چند سال قبل در پارک بوستان سعادت آباد در ضلع جنوب شرقی میدان کتاب نبش بلوار سرو غربی و فرحزادی، شهرداری وقت منطقه 2به بهانه احداث سرای محله تعدادی از درخت‌های این پارک را قطع کرده و سالن سوله‌ای در آن ساختند. با اینکه این سالن چندین سال بدون استفاده بود، اما سال گذشته شروع به تخریب آن کرده و سالن را مجددا احداث کردند. در ادامه اقدام به قطع درختان در ضلع شمال این سالن کردند و حالا یک ساختمان از زمین روییده است. امسال هم در ادامه ساختمان ساخته شده به بهانه ایجاد سرای محله دور تعداد دیگری از درختان را حصار کشیده‌اند و مشغول تمیزکاری درختان هستند و طبق گفته مسئول ساخت مستقر در سایت، در شرف قطع تعداد دیگری درخت کهنسال برای ساخت سرای محله هستند. این در حالی است که کسی پاسخگوی اینگونه اقدامات نیست. لطفا این گلایه ساکنان را در این ستون منتشر کنید.
رحیم خرمی از ساکنان محل

@  توجه به آموزش و پرورش

با عرض سلام و ادب. با توجه به اینکه آموزش و پرورش از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت در کشور است، انتظار می‌رود در تربیت صحیح دانش‌آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی و همچنین کشف استعدادها با تدبیر مناسب اقدام کنند. برای کاربردی شدن این موضوع پیشنهاد می‌شود مدیران آموزشی در هر سطح و رده‌ای، شناخت درست از پدیده‌های آموزش و پرورش و نظام اجتماعی مدرسه یا نظام آموزشی داشته باشند تا بتوانند با اثربخشی و کارایی عمل کنند و بر جریان آموزش و پرورش اثر بگذارند. در این خصوص می‌توانند از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه استفاده کنند. اگر بخواهیم سوابق سایر کشورها را مطالعه کنیم با کمال تأسف ما در حوزه آموزش و پرورش در پایین‌ترین سطح قرار داریم. انتظار می‌رود مسئولان بیش از پیش به موضوع مهم آموزش و پرورش توجه داشته باشند.
عبداللهی از تهران

  کنترل و نظارت

با سلام. از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید جای تشکر دارد. در خصوص مبارزه با فساد و اختلاس تماس گرفتم بگویم، اگر مسئولان در قوای سه‌گانه به‌طور جدی و بدون ملاحظه با فساد و اختلاس برخورد کنند و از طرفی منابع مالی با نظارت کامل در راه صحیح خود مصرف شود، می‌توان امیدوار بود تا به‌تدریج مشکلات اقتصادی مردم هم برطرف شود. متأسفانه قوانین منسجمی درخصوص مبارزه با فساد در ایران وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد مسئولان اگر عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور دارند، باید کنترل و نظارت را درون دستگاه‌ها و نهادها تقویت کنند.
محسنی، دبیر بازنشسته از تهران

@  اقدامات خلاف قانون راکبان موتورسیکلت

سلام. همه‌روزه مردم شاهد اقدامات خلاف قانون راکبان موتورسیکلت‌ها هستند که حتی جلوی چشم پلیس نیز به اقدامات خلاف مقررات دست می‌زنند و کسی هم پاسخگو نیست. متأسفانه بسیاری از موتورسواران بدون توجه به قوانین و مقررات و محدودیت‌های قانونی، به هر معبری که اراده کنند وارد می‌شوند، از هر چراغ قرمزی که بخواهند عبور می‌کنند و تابلوهایی همچون ورود ممنوع، دور زدن ممنوع و توقف ممنوع برای راکبان این وسایل نقلیه معنا و مفهوم چندانی ندارد. رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی، نقص سیستم روشنایی و دیده نشدن هنگام تاریکی، حمل بار و سرنشین اضافه و تبدیل موتورسیکلت به وسیله‌ای برای باربری و مسافربری، بخشی دیگر از این واقعیت تلخ ترافیکی در پایتخت است. از طرفی ورود به خطوط ویژه اتوبوسرانی، انجام حرکات نمایشی در معابر، بی‌توجهی به معاینه فنی و تولید آلودگی هوا و صدا و نیز استفاده نکردن از کلاه ایمنی، از دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران است. این درحالی است که تلاش‌های مداوم و طرح‌های ضربتی پلیس هنوز نتوانسته وضعیت تردد این وسایل‌نقلیه را ساماندهی کند. حالا که قانون هم جلودار تخلفات موتورسیکلت‌سواران در پیاده‌روهای تهران نیست، پیشنهاد می‌کنم پلیس راهور موانعی را برای کنترل سرعت راکبان موتور در پیاده‌روها پیش‌بینی کند تا حداقل بیش از این جان عابران به خطر نیفتد!
3451...0919

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید