• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 دی 1399
کد مطلب : 119375
+
-

آماده‌باش در برابر ویروس بریتانیایی کرونا

ویروس کرونا جهش‌های زیادی کرده است و حالا در یکی از تازه‌ترین جهش‌هایی که در بریتانیا کشف شده قدرت سرایت بالاتری را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.
به گزارش همشهری، نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: نوع جدید جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا که در بریتانیا کشف شده به‌مراتب سرایت‌پذیرتر از انواع شناخته‌شده قبلی است، اما کشنده‌تر نیست و واکسن‌ها همچنان مؤثر خواهند بود.
جانسون در یک نشست خبری در لندن در عین حال گفت، هیچ شاهدی مبنی بر اینکه این نوع کشنده‌تر است یا واکسن‌ها کمتر در برابر آن مؤثرند به‌دست نیامده اما حالا که ویروس روش‌های حمله‌اش را تغییر داده ما هم باید شیوه‌های دفاعی خود را تغییر دهیم.
جانسون همچنین از قرنطینه دوباره لندن و مناطقی در جنوب شرقی بریتانیا از روز یکشنبه ۲۰دسامبر (۳۰آذر) به موازات افزایش موارد ابتلای روزانه به کرونا خبر داد. سطح هشدار در این مناطق از 3به4 که بالاترین سطح از محدودیت‌ها در برابر کروناست تغییر پیدا کرده است.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) هم اعلام کرده که در مورد شیوع گونه جدید کروناویروس در انگلیس با مقامات این کشور در ارتباط است.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این سازمان در مورد شیوع نوع جدید کووید-19در انگلیس با مقامات این کشور «در ارتباط نزدیک» است. گفته شده گونه جدید کروناویروس سریع‌تر از نوع اصلی آن منتقل می‌شود اما کشنده‌تر نیست.
بخش‌های وسیعی از جنوب و شرق انگلیس ازجمله لندن با محدودیت‌های جدید و شدیدتر کرونایی مواجه هستند تا هرچه سریع‌تر سرعت شیوع این ویروس مهار شود. سازمان جهانی بهداشت در پیامی توییتری اعلام کرده است که با مقامات انگلیس در مورد شیوع نوع جدید کروناویروس در تماس است.
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، انگلیس اطلاعات موجود در مورد نوع جهش‌یافته کروناویروس را به اشتراک می‌گذارد و این سازمان نیز با کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های این نوع ویروس و اثرات آن کشورهای عضو و عموم مردم را آگاه می‌کند.
به گفته نخست‌وزیر انگلیس، قدرت انتقال نوع جدید ویروس نسبت به‌گونه‌های قبل 70درصد بیشتر است، هرچند هنوز به‌طور قطع تأیید نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید