• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119171
+
-

کیوسک



روزنامه یو‌اس‌ای ‌تودی [آمریکا]
ویروس آمریکایی

یو‌اس‌ای تودی در گزارش مفصلی به بررسی ضعف‌های نظام بهداشتی و سیستم تصمیم‌گیری در آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا پرداخته است. آمریکا هم‌اکنون با بیش از 17میلیون مبتلا و 317هزار کشته، رکورددار آمار ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کرونا در جهان است. روزنامه یو‌اس‌ای تودی، آشفتگی موجود در دولت آمریکا را «ویروس آمریکایی» نامیده و وضعیت این کشور در رویارویی با این بحران را یک تراژدی خوانده است. ویروس آمریکایی در برابر سخنان دونالد ترامپ قرار می‌گیرد که کرونا را ویروس چینی نامیده بود.



روزنامه دیلی‌تلگراف [انگلیس]
بحران در مذاکرات برگزیت

نخست‌وزیر انگلیس که این روزها غیر از بحران کرونا با بحران خروج از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت هم دست به گریبان است، از مقام‌های اروپایی خواسته وقت را تلف نکرده و با خواسته‌های کشورش برای رسیدن به یک توافق نهایی موافقت کنند. بوریس جانسون هفته گذشته اروپایی‌ها را با احتمال خروج از مذاکرات تهدید کرده بود. به نوشته دیلی‌تلگراف، اختلافات میان دو طرف همچنان حل نشده باقی مانده است.


روزنامه العربی الجدید [قطر]
برنامه‌ریزی بایدن برای عقب‌نشینی از تحریم‌ها

به نوشته روزنامه العربی‌الجدید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تجدید نظر در رژیم گسترده تحریم‌هایی است که در دوران ترامپ علیه روسیه، چین و ایران اعمال شده است. از سوی دیگر اظهارات رئیس‌جمهور ایران نیز نشان می‌دهد این کشور درباره بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ترامپ خوش‌بین است. این در حالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر بهبود روابط آمریکا و ترکیه در دوران بایدن دیده نمی‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :