• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 27 آذر 1399
کد مطلب : 119055
+
-

سوال از شما پیگیری از ما


در این بخش از سخنگاه شما می‌توانید سؤالات خود را ترجیحا با موضوعاتی که عمومیت و دربرگیری بیشتری دارند برای ما ارسال کنید تا ما آن را از مسئول یا سازمان مربوط برایتان پیگیری کنیم و با چاپ پاسخ ضمن احترام به شما مخاطب گرانقدر و دادن پاسخ صحیح، شمار دیگری از مخاطبان را نسبت به یک موضوع آگاه کنیم.

چرا کارخانه کاغذدیواری را چینی‌ها در بوشهر راه‌اندازی کردند؟ مگر چنین ظرفیتی نبود که خودمان چنین کارخانه‌ای راه‌اندازی کنیم و اصلا سهم ایران در این کارخانه چیست و چرا امثال من در آن استخدام نمی‌شوند؟
پاسخ همشهری: نکته اول: اینکه سرمایه‌گذاران در گوشه و کنار کشور سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کنند و از ظرفیت‌های سرمایه‌ای آنان برای توسعه و اشتغال بهره‌گیری شود در همه جای دنیا مرسوم است و چیز تازه و عجیبی نیست و به‌نظر می‌رسد باید از راه‌اندازی چنین کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی خرسند بود. نکته دوم: کارخانه کاغذ دیواری مدنظر شما هنوز افتتاح رسمی نشده است و قرار است دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. سقف اشتغال این کارخانه هم 100نفر تعیین شده که قرار است از بین افراد متخصص بومی باشد. نکته پایانی اینکه به گفته عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر این کارخانه با سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری چین و 70میلیاردتومانی طرف ایرانی آماده بهره‌برداری می‌شود و ظرفیت تولید روزانه 4هزار رول کاغذ دیواری دارد که هم می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند و هم محصولات تولیدی برای صادرات ارائه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید