• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 آذر 1399
کد مطلب : 118961
+
-

آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا و کانادا

رویداد
آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا و کانادا

آمریکا واکسیناسیون کرونا را با تزریق نخستین واکسن به یک پرستار زن در نیویورک آغاز کرد.
به گزارش همشهری به نقل از نیویورک تایمز، صبح دوشنبه 14سپتامبر ساندرا لیندزی نخستین آمریکایی بود که واکسن کرونا را دریافت کرد. او پس از دریافت واکسن گفته است که آرزو می‌کند آغاز واکسیناسیون در آمریکا پایانی برای این دوره دردناک تاریخی باشد که جهان با آن مواجه شده‌است.
علاوه بر آمریکا، واکسن فایزر به کانادا هم رسیده و این کشور هم تقریبا همزمان با آمریکا واکسیناسیون را آغاز کرده است. این در حالی است که کرونا در کانادا همزمان با تشدید فصل سرما شدت گرفته است و مقامات این کشور امیدوارند با آغاز واکسیناسیون به‌زودی از گسترش هرچه بیشتر کووید-19در مناطق مختلف کانادا پیشگیری کنند. کانادا برای مرحله اول واکسیناسیون 30هزار دز واکسن وارد کرده‌است.
لیندزی پرستاری بوده که از ابتدای شیوع کرونا در آمریکا در فرایند درمان و مراقبت تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا مشارکت داشته است. در حالی که بریتانیا واکسیناسیون عمومی را با تزریق اولین واکسن به یک زن 90 ساله آغاز کرد تا اهمیت حمایت از سالمندان در بحران کرونا را به همگان یادآوری کند، ایالات متحده ایده آغاز واکسیناسیون با یکی از اعضای آفریقایی‌تبار کادر درمان را برای اولین مورد واکسیناسیون انتخاب کرد.
به گزارش ایرنا، مقام‌های کانادایی هفته گذشته اعلام کردند که نخستین تزریق‌های واکسن روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه این هفته انجام می‌شود. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا یکشنبه شب اعلام کرد که نخستین محموله واکسن وارد کشورش شده‌است. سخنگوی وزارت بهداشت استان کبک نیز گفت: این استان که به‌شدت تحت‌تأثیر کرونا قرار‌گرفت، ساکنان و کارکنان 2خانه سالمندان را در اولویت دریافت واکسن قرار‌می‌دهد.
بیش از ۸۰ درصد از ۱۳ هزار‌و۳۵۰ مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در کانادا در این اماکن روی داده‌است.
مقام‌های بهداشتی فدرال کانادا از استان‌های سراسر این کشور خواسته‌اند محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از موج دوم شیوع ویروس اعمال کنند.
تاکنون ۴۵۴ هزار‌و۸۵۲ نفر در کانادا به کووید – ۱۹ مبتلا شده‌اند که بیش از ۶ هزار مورد جدید تنها در روز شنبه ثبت شده‌است.
مقام های بهداشت عمومی سراسر کانادا به مردم توصیه کرده‌اند از شرکت در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه در جریان تعطیلات خودداری کنند و به تبع اعمال محدودیت‌ها در این کشور، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی نیز افزایش یافته‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید