• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 25 آذر 1399
کد مطلب : 118789
+
-

چند نهاد متولی در اقدامی هماهنگ بی‌خانمان‌های شمال شرق تهران را ساماندهی کردند

عملیات نجات

عملیات نجات

پریسا نوری
 

هفته گذشته فاز اول طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها با همکاری سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران و اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه ۴ در بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، شهید سردار سلیمانی، شهید همت و امام علی(ع) در محدوده شمال شرق تهران اجرا شد. به گفته «مجید سمنانی» رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۴، افراد جذب شده با توجه به شرح وضعیت مددکاری به ستاد مبارزه با موادمخدر، مددسرا، سامان‌سرا، مراکز مادر و کودک منتقل شدند.  

نیروهای عمل‌کننده در فاز اول طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، قبل از اعزام به مأموریت تعیین شده در حیاط ساختمان شهرداری منطقه ۴ توجیه و آماده حرکت می‌شوند.  
 

مسیل‌های سرپوشیده و جداره‌های اطراف آن از محل‌های اصلی تجمع و حضور افراد کارتن‌خواب در این روزها که با ورود اکیپ‌های ویژه کنترل و پاکسازی شد
 

خودروهای ویژه فوریت‌های خدمات اجتماعی با حضور در محل‌های تجمع افراد معتاد و کارتن‌خواب، مددجویان را به محل‌های از قبل تعیین شده منتقل کردند.  
 

محل‌های حضور افراد کارتن‌خواب در حاشیه مسیل‌ها پاکسازی و انواع وسایل مستعمل و غیر‌بهداشتی که کارتن‌خواب‌ها به‌عنوان زیرانداز و روانداز از آن استفاده می‌کردند جمع‌آوری و تخلیه شد.  
 

پرش یکی از نیروها به داخل یکی از مسیل‌ها در جریان اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها
 

نیروهای عمل‌کننده در طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، دریچه‌های ورودی به مسیل‌های سرپوشیده را وارسی و محل‌های ورود و خروج افراد کارتن‌خواب را بررسی کردند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید