اطمینان همچنان حرف آخر است
رضا یعقوبی قلعهنو ـ مدیرعامل سازمان نیازمندیهای همشهری
از یک جایی به بعد تکنولوژی دارد حرف اول را میزند، انگار در تمام ارکان زندگیمان نفوذ کرده و راه چارهای برایمان نگذاشته است، اما برای اینکه تکنولوژی بتواند حرف آخر را بزند، حالاحالاها باید صبر کرد، هنوز خیلی از ماها که تکنولوژی روز و شبمان شده هم نمیتوانیم بهراحتی به آن اعتماد کنیم، هنوز هم هر وقت موقع خرید اینترنتی میشود، با خودمان کلنجار میرویم که اگر کالای مورد نظر شبیه عکسش نباشد یا اگر کیفیتش مطلوب نباشد یا هزاران اگر دیگر و از این مهمتر وقتی موقع پرداخت آنلاین میرسد، دست و دلمان میلرزد که نکند یک جای کار اشتباه باشد، دوباره و سهباره آدرس مرورگر سایت پرداخت را چک میکنیم و شاید خیلیوقتها از خیرش بگذریم و کفش و کلاه کنیم تا برای خرید به بازار برویم و صدالبته اخبار کلاهبرداریهای اینترنتی هم مزید بر علتند.
راهنمای همشهری که همه آن را با نام «نیازمندیهای همشهری» میشناسیم، از سال1373 کارش را شروع کرد و به سرعت در دل مخاطبانش که نهتنها در شهر تهران بلکه در کل کشور بودند، جا باز کرد، کسبوکارهای زیادی رونقشان را مدیون نیازمندیهای همشهری میدانند و تا سالهای سال تنها راه ارتباطشان همین نیازمندیهای همشهری بود. اگر بخواهیم دلیل این محبوبیت را جستوجو کنیم، تنها به یک کلمه خواهیم رسید؛ «اطمینان». مردم بهراحتی میتوانستند به نیازمندیهای همشهری اعتماد و اطمینان داشته باشند چون از همان روزهای اول و با وسواسی مثالزدنی تمام آگهیدهندگان احراز هویت میشدند و اگر تخلفی اتفاق میافتاد، نیازمندیهای همشهری همیشه پاسخگو بود.
من در این حدود 14ماهی که افتخار حضور در این رسانه مردمی را داشتم، بارها از مطالعه پروندههای رسیدگی به شکایات مردمی شگفتزده شدم و اگر فرصتی باشد، حتما این اسناد را منتشر خواهیم کرد تا دلیل موفقیت یک رسانه و جلب اعتماد عمومی را بهتر درک کنیم. مثلا آگهیدهندهای که خودرویی را از طریق نیازمندیها آگهی کرده و فروخته بود و خریدار بعد از خرید و انتقال سند متوجه شد که ماشین از سلامت مورد ادعای آگهیدهنده برخوردار نبوده و با تماس با نیازمندیها شکایت خود را مطرح کرد و تیم حقوقی نیازمندیها موضوع را تا آنجا پیگیری کردند که معامله فسخ و پول خریدار به او بازگردانده شد و یا تعمیرکاری که از قطعه نامرغوب در تعمیر ماشین لباسشویی مخاطبش استفاده کرده بود و پس از شکایت مصرفکننده و پیگیری واحد حقوقی نیازمندیها مجبور شد قطعه اصلی را بدون دریافت هیچ وجهی جایگزین کند و صدها نمونه دیگر که همه اینها جزو خدمات معمول نیازمندیها در این سالها بوده است.
حالا اما نیازمندیهای همشهری که در تمام این سالها حرف آخر را زده است، میخواهد حرف اول را هم بزند و با رونمایی از اپلیکیشن نیازمندیهای همشهری، خدماتی با همان کیفیت و اطمینان را به مخاطبان خود در بستری سادهتر، سریعتر و بهروزتر ارائه کند و در این مسیر همچون همیشه نیازمند همراهی مخاطبان همیشگی خودش خواهد بود، چراکه نیازمندیهای همشهری همان نیازمندیهای مطمئن شماست و همان خواهد ماند.