• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11875
+
-

همه دوست دارند در استقلال و پرسپولیس بازی کنند

مرتضی تبریزی: دوست دارم فصل بعد چالش جدیدی را تجربه کنم/ امسال وینگر بودم اما 18 گل زدم

امیرحسین اعظمی
مرتضی تبریزی در فصل جاری جزو مهاجمان موفق لیگ ایران بود که البته برای ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم خوب گل زد. او بعد از چند سال بازی در لیگ ایران، حالا دوست دارد بازی در فوتبال اروپا را هم تجربه کند و باید دید این بازیکن برای فصل آینده چه تصمیمی خواهد گرفت. با تبریزی در خصوص عملکردش در فصل جاری، شرایط ذوب‌آهن و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سوالات همشهری‌ورزشی پاسخ داد.
   مثل اینکه با چند تیم از جمله استقلال و سایپا، رقابت سختی برای کسب مقام نایب قهرمانی دارید؟
ما شانس خوبی داریم و مدتی است که این جایگاه‌مان را هم حفظ کرده‌ایم، ولی کار ما برای کسب این عنوان آسان نیست. چند تیم دنبال رسیدن به رده دوم جدول هستند، این در حالی است که ما 3بازی سخت برابر پرسپولیس، نفت تهران و فولاد داریم که باید بیشترین امتیاز را بگیریم. کار ما آسان نیست ولی نباید جایگاه دومی را از دست بدهیم.
   فکر می‌کنی ذوب‌آهن می‌تواند در لیگ قهرمانان از گروه خودش به مرحله حذفی صعود کند؟
کار ما به بازی آخر کشیده شده است و ما باید در ازبکستان شکست نخوریم. پتانسیل فنی تیم ما بالاست و با توجه به اینکه برای صعود نیاز به یک مساوی داریم، ان‌شاءالله در تاشکند به مرحله حذفی صعود خواهیم کرد.
   چرا تیم‌های ایرانی نمی‌توانند قهرمان آسیا شوند؟
من معتقدم که در چند سال اخیر شرایط تیم‌های ایرانی بهتر شده و فوتبال ایران لیاقت این را دارد که تیم‌هایش در آسیا قهرمان شوند. شما می‌بینید که تیم‌های عربی برای خرید یک بازیکن اندازه بودجه یک فصل باشگاه‌های ایرانی هزینه می‌کنند ولی ما آنها را شکست می‌دهیم. با کمی تلاش بیشتر، تیم‌های ایرانی می‌توانند قهرمان آسیا شوند.
   امسال تا اینجای فصل آمار گلزنی بسیار خوبی داشتی. در این مورد صحبت کن.
تا الان 13گل در لیگ‌برتر زدم، 3‌گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان و دو گل هم در پلی‌آف زدم. در مجموع 18گل برای ذوب‌آهن زدم و این در حالی است که در اکثر بازی‌ها به عنوان وینگر بازی کردم.
   بازی در پست مهاجم نوک را بیشتر دوست داری، درست است؟
بله، ولی من تابع تصمیم سرمربی هستم.
   از اینکه به تیم‌ملی دعوت نشدی ناراحت نیستی؟
آرزوی هر بازیکنی دعوت شدن به تیم‌ملی است و من هم دوست دارم همراه با ایران به روسیه بروم. اگر هم دعوت نشدم برای موفقیت تیم‌ملی دعا می‌کنم. ما واقعا تیم خوبی در این دوره داریم و می‌توانیم موفق باشیم.
   خیلی‌ها معتقدند تو بعد از چند سال بازی در ذوب‌آهن باید به یک تیم مطرح‌تر بروی یا اینکه خارج از ایران بازی کنی. نظر خودت چیست؟
خودم هم دوست دارم فصل آینده چالش جدیدی را تجربه کنم. حالا باید دید چه شرایطی پیش میاید.
   دوست نداری در استقلال یا پرسپولیس بازی کنی؟
همه فوتبالیست‌ها دوست دارند در استقلال و پرسپولیس بازی کنند و آنها تیم‌های بزرگی هستند. امیدوارم در پایان فصل تصمیم خوبی بگیرم. من بیشتر دوست دارم بازی در اروپا را تجربه کنم.
   مثل اینکه یک سال دیگر با ذوبی‌ها قرارداد داری؟
بله، اما در شرایطی خاص می‌توانم جدا شوم. فعلا تمام فکرم مشغول بازی‌های لیگ‌برتر و بازی با لوکوموتیو است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید