• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11862
+
-

باشگاه‌های ایرانی؟ نو کامنت!

تیتر یک
باشگاه‌های ایرانی؟ نو کامنت!

 محمد زارعی| کارلوس کی‌روش از سفر قطر برگشته در حالی که خبرها و عکس‌هایی که از این سفر منتشر شده نشان می‌دهد او تنها با مربیان و مسئولان دو باشگاه السد و الغرافه ملاقات داشته، دو باشگاهی که مهدی طارمی و مرتضی پورعلی‌گنجی در آنها بازی می‌کنند.
خارج کردن سروش رفیعی از «چک لیست» کی‌روش، امیدهای اندک این هافبک تکنیکی برای بازی در جام‌جهانی را کمرنگ می‌کند.  در سفر به قطر، کی‌روش علاوه بر مدیران الغرافه و السد، با رئیس فدراسیون قطر هم ملاقات کرده است. او در این دیدارها به توافقاتی دست پیدا کرده که به گفته خودش ارزش فراوانی دارد. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی کوتاه به همشهری‌ورزشی گفت: «با مدیران فدراسیون قطر و همچنین با مدیران السد و الغرافه ملاقات داشتم. از این سفر و نتیجه آن خوشحالم. ملاقات‌هایی که با رئیس فدراسیون قطر و مدیران باشگاه‌های الغرافه و السد داشتم زمینه‌ای شد که از آکادمی‌های آنها نیز بازدیدی داشته باشم.»
آن‌گونه که کی‌روش می‌گوید قطری‌ها قول داده‌اند او را در راه آماده کردن بازیکنان تیم‌ملی ایران یاری دهند: «همه آنها همکاری لازم را کردند. قرار شد در راستای آمادگی بازیکنانمان به ما کمک کنند. آنها همه جور همکاری را با ما خواهند داشت. این هفته هم ما تمرینات خاصی برای بازیکنانی که در قطر هستند طراحی کرده‌ایم که قرار شده با هماهنگی باشگاه‌هایشان آنها را انجام دهند. من می‌خواهم کامل تشکر خودم را ازباشگاه‌های الغرافه و السد به خصوص روسای آنها داشته باشم. در کل همه چیز خوب بود.» خوشحالی کی‌روش از همکاری باشگاه‌های قطری، تقریبا نقطه مقابل حسی است که او از تعامل با برخی باشگاه‌های داخلی دارد. سرمربی تیم‌ملی ایران علاقه داشت که 21اردیبهشت، بازیکنان لیگ داخلی را در بازی دوستانه با سوریه تست بزند، اما به‌نظر می‌رسد همزمانی این بازی با مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا و مخالفت چند باشگاه، باعث شد بازی لغو شود. خبرنگار همشهری ورزشی  از کی‌روش درباره مقایسه همکاری باشگاه‌های قطری و باشگاه‌های ایرانی پرسید. پاسخ او در حالی که سرش را به حالت افسوس تکان می‌داد، یک جمله کوتاه بود:no comment ( توضیحی ندارم)
  دنیل ارزانی، بخشی از برنامه کی‌روش برای جام ملت‌ها؟
 در فاصله نزدیک به دو ماه تا آغاز جام‌جهانی، کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با فاکس اسپورت، شیوه بازی و توانایی دنیل ارزانی، بازیکن ایرانی لیگ استرالیا را ستود اما طوری حرف نزد که به‌نظر برسد او شانسی برای حضور در جام‌جهانی دارد. دنیل ارزانی یک جوان 19ساله است که بازی‌های درخشانش در ملبورن استرالیا، باعث شده که شانس دعوت به تیم‌ملی استرالیا را هم پیدا کند.
 کارلوس کی‌روش در بخشی از این گفت‌وگو مدعی شده او و همکارانش بازی‌های ارزانی را زیر نظر گرفته‌اند: «ما او را با جزئیات کامل در هر بازی دنبال می‌کنیم. ما آنالیز و مشاهده مستقیم داریم. ویدیو‌ها و همین‌طور همه بازی‌های بازیکنان ملی را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. ارزانی هم بخشی از سیستم ماست.»
سرمربی تیم‌ملی ایران اما در عین حال می‌گوید تا زمانی که مطمئن نشده که این بازیکن فرصت بازی در تیم‌ملی را پیدا می‌کند، دعوتش نخواهد کرد: «تجربه زیاد من با بازیکنان بین‌المللی به ویژه بازیکنانی که ظرفیت انتخاب شدن در تیم‌ملی را دارند و می‌توانند در تیم‌ملی بازی کنند این است که هیچ وقت یک بازیکن را اگر مطمئن باشم موفقیتی برای تیم ندارد، برای حضور در تیم‌ملی به چالش نمی‌کشم. در پرتغال بازیکنانی (که اصلیتی غیر پرتغالی داشتند) از سوی تیم‌های دیگر ملی دعوت شدند تا در پرتغال بازی نکنند. من همیشه فکر می‌کردم این حرکت اصلا خوب و درست نیست. به همین دلیل من هیچ وقت با بازیکنان دیگر چنین کاری نخواهم کرد چرا که احساس خوبی ندارم اگر بازیکنی را مجبور به بازی برای تیم‌ملی ایران کنم و بعد این بازیکن توسط من یا هر مربی دیگری نتواند بازی کند.»
آخرین جمله کی‌روش درباره ارزانی امیدوارکننده است: «کاملا مشخص است که ما ارزانی را بازی به بازی دنبال می‌کنیم؛ چرا که تشخیص داده‌ایم این بازیکن پتانسیل خوبی دارد.» شاید دنیل ارزانی جوان بخشی از برنامه کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا باشد، البته به شرط آنکه خود او در ایران بماند و در عین حال ارزانی هم تا آن زمان تیم استرالیا را انتخاب نکرده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید