• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 آذر 1399
کد مطلب : 118739
+
-

سلام همشهری

دیدگاه
سلام همشهری

مسعود میر‌-عضو تحریریه همشهری

دوشنبه 24آذرماه سال 1399، شماره 8110 و این یعنی یک سال تحویل دیگر برای «همشهری» ما که همیشه دلخوشی مان این بوده که «همشهری» شما هستیم. از شما چه پنهان همین حالا که سال زندگانی روزنامه به 29رسیده آنقدر روزنامه نگار درجه یک و مدیر خوشنام برای نوشتن و یادآوری و خاطره بازی با همشهری می‌توان در ذهن به صف کرد که این حقیر تا 29سال دیگر هم به ابتدای صف این فال خوش شانسی نرسم و حالا که فرصت به هزار دلیل که مهم‌ترینش بازیگوشی سرصف هست به من رسیده همراهی چشمانتان را دریغ نکنید تا بگویم:
همشهری خانه است. برای همه آنهایی که گذرشان حتی یک‌بار به تحریریه همشهری افتاده درک این حس اصلا زمان زیادی نمی‌خواسته است. در این خانه نقطه ضعف یک عضو از سوی همه اعضای خانه پوشش داده می‌شود و لبخند رضایت یک نقطه قوت بر لبان همه به مهمانی می‌رود.
همشهری دانشگاه است. به‌عنوان یک عضو کوچک جامعه مطبوعاتی ایران می‌گویم که اکثر قریب به اتفاق روزنامه نگاران درجه یک این مملکت حتی برای کوتاه‌مدت هم که شده از آموختن در دانشگاه بزرگ همشهری بهره‌مند شده‌اند. این اعتبار کمی نیست که بسیاری از اهالی مطبوعات کار خود را در همشهری به نقطه اعتبار وصل کردند و بسیاری از اساتید بزرگ مطبوعاتی و ممتازهای روزنامه نگاری این سرزمین دوران کار و فعالیت در همشهری را در زمره ایام ناب زندگی‌شان قلمداد می‌کنند.
 همشهری دکان اعتبار است. حرف از بازار و اقتصاد نیست چون برای روزنامه‌نگار جماعت معتبر بودن یک نشانه شفاف و البته این روزها بسیار کم رمق بیشتر ندارد. در روزهایی که صاحبان رسانه‌های کوچک و بزرگ متأسفانه به‌خودشان این اجازه را می‌دهند که شرایط سخت روزنامه نگاری در ایران و بحران‌های پیش روی مطبوعات را چونان شلاقی بر جان شریف‌ترین اهالی مطبوعات فرود بیاورند با قطعیت می‌توان از روزنامه نگاران ایرانی این تأییدیه را کسب کرد که همشهری همواره حرمت مراودات مالی میان صاحب رسانه و جماعت قلم به‌دست را حفظ کرده است.
 به زبان ساده اینکه همشهری برای نفع سازمانش هیچ‌گاه زحمت همراهانش ولو در حد یک متن کوتاه یا یک فریم تصویر را نادیده نگرفته است و همین احترام کوچک ولی مهم، اعتبار همشهری را محفوظ نگه داشته است. همشهری روزنامه است.
تعجب نکنید بر تأکید به روزنامه بودن همشهری چون در روزگاری عمرمان را چوب خط می‌کنیم که بسیار روزنامه‌ها اصلا بنا بر چاپ شدن ندارند چه رسد به اینکه به سلیقه مخاطب‌شان فکر کنند. شما هم بدانید که روزنامه‌هایی هستند در حد نام و مجوز برای مقاصد اقتصادی. در این آشفته بازار همشهری از آذر 1371منتشر شد برای شما و هنوز هم بر همان عهد پیشین است.
 مهم‌ترین متر و معیار ما برای هرگونه تغییر در محتوا، جهت‌گیری و حتی انتشار یک ضمیمه نگاه و سلیقه و خواسته شماست. همشهری بنگاهی پیشرو است. حدود یک دهه طول کشید تا روزنامه‌های صبح تهران تمام رنگی شوند و قدر فرم را به اندازه محتوا درک کنند.
زمانی که همشهری سراغ استقلال انتشار، تاسیس چاپخانه و شبکه توزیع رفت هنوز خیلی از روزنامه‌های کشور معطل این بودند که چند فرم رنگی چاپ کنند و چه تعداد سیاه و سفید.
حالا در تولد همشهری حرف از پیوستن نخستین روزنامه این مملکت به فرابورس جدی شده است و چشم بسته هم می‌توان حدس زد این گام بلند همشهری حالا حالاها برای رسانه‌های دیگر برداشتنی نیست.
و اینگونه است که همشهری شما هستیم.
همشهری سلام...

این خبر را به اشتراک بگذارید