• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11868
+
-

جنگ سرد

جنگ سرد

محسن محمود صفری | اصرار و پافشاری رئیس هیات‌‌های استانی کشتی کارساز شد و رسول خادم پس از حدود 40روز که از استعفایش می‌گذرد مجددا به صندلی ریاست فدراسیون کشتی بازگشت. برخی از اعضای مجمع پس از پایان جلسه به زورخانه‌ای رفتند که خادم برای ورزش سال‌هاست به آنجا می‌رود و همان جا «بله» را از خادم گرفتند تا سرمربی تیم‌ملی و رئیس فدراسیون کشتی مجددا برسرکارش بازگردد.
    انتقادات تند خادم از وزارت ورزش
رسول خادم در اولین اقدام بعد از پس گرفتن استعفایش بار دیگر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن دوباره  بر مواضع انتقادی‌اش نسبت به مدیران وزارت ورزش تاکید کرده است. خادم در بیانیه‌اش گفته است: «دیروز اعضای محترم مجمع فدراسیون کشتی، برای بار دوم استعفای مرا نپذیرفتند. پایداری و اصرار نمایندگان خانواده بزرگ کشتی کشور، بر ادامه فعالیت اینجانب، جسارت «نه» گفتن را از من می‌گیرد. اما دغدغه‌ها و نگرانی ها به قوت خود باقی است. هیچ چیز تغییری نکرده است. هنوز هیچ اقدام عملی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور، برای مذاکره با کمیته بین‌المللی المپیک، جهت کمک به کاهش جرائم و محرومیت‌های سنگین جدیدی که در صورت عدم مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی، قهرمانان ملی ما با آن مواجه می‌شوند، صورت نگرفته است. نمی‌دانم این عدم توجه و عدم پیگیری رجال محترم مسئول را چه تعبیری می‌توان کرد... نکته دیگر، داستان بی‌مهری‌های دوستان وزارت ورزشی به کشتی ایران است. گویا عزیزان مجبورند بنا به اصرار مجمع فدراسیون کشتی، مدتی دیگر این حقیر را تحمل کنند. البته با توجه به شناختی که نسبت به ایشان وجود دارد، بعید می‌دانم تغییری نیز در این نامهربانی‌ها شاهد باشیم. به نظر می‌رسد با شرایط موجود، هم در‌عرصه داخلی و هم در بخش بین‌المللی، با مشکلات و تنگنا‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود. به ویژه اینکه گمان می‌رود با موضع‌گیری‌های اخیر خانواده کشتی، حساسیت منفی بعضی از عزیزان نیز، به ورزش ملی کشور افزایش یافته است.»
    استارت برای جاکارتا
درمجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی مهلت 6روزه برای تعیین تکلیف کشتی مقرر شد البته محمدرضا داورزنی در پایان گفت امیدوار است خادم برسر کارش بازگردد و کار به مجمع سوم نکشد. که همین هم شد.
سیدحسین مرعشیان رئیس هیات کشتی خوزستان درباره بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی گفت: «اتفاق نظر این بود که مجددا با استعفای آقای خادم مخالفت به‌عمل آید و حتی تصمیم گرفته شد که به آقای خادم تکلیف شود که به فدراسیون و محل کار خود بازگردد که خدا را شکر این اتفاق نیز افتاد. پس از پایان جلسه نیز حاضرین به محل تمرین آقای خادم که گود زورخانه است رفتند و با او صحبت کردند. او نیز درنهایت پذیرفت که به فدراسیون برگردد و خدا را شکر این غائله ختم به خیر شد. خوشبختانه تمام جامعه کشتی، مطبوعات و پیشکسوتان خواستار بازگشت او به فدراسیون بودند. حتی کمیته‌ملی‌المپیک و وزارت ورزش و در راس آن شخص وزیر نیز خواستار این مهم بودند و به همین دلیل با استعفای خادم مخالفت می‌شد. به نظر من بازگشت خادم به‌سود جامعه کشتی خواهد بود و همدلی و همراهی که بین مسئولان وجود دارد، می‌تواند آینده خوبی را برای ورزش کشتی کشور رقم بزند.»
همچنین ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی‌آزاد با اظهار خرسندی از پایان داستان پر فراز و نشیب استعفای خادم به همشهری‌ورزشی گفت: «خوشبختانه اهالی کشتی توانستند بعد از حدود یک‌ماه به نتیجه‌ای که می‌خواستند برسند و رسول خادم را از استعفا و رفتن منصرف کنند. ما بعد از اینکه نشست مجمع به پایان رسید بلافاصله برای دیدار با خادم و صحبت با او راهی منزلش شدیم که البته او حضور نداشت و به زورخانه آتش‌نشانی رفته بود. سپس به همراه برخی از اعضای مجمع و پیشکسوتان به زورخانه رفتیم و او را غافلگیر کردیم!»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :