• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11865
+
-

فقط استقلال انگیزه دارد

فقط استقلال انگیزه دارد

نفس‌های لیگ هفدهم نیز به شمار افتاده اما نبردهای جذاب فصل هنوز به پایان نرسیده‌اند. هفته بیست‌و‌هشتم لیگ، ساعت5 عصر امروز با نبرد گسترش فولاد و استقلال تهران در تبریز آغاز خواهد شد. دوساعت بعد از سوت شروع مسابقه استقلال، نوبت به پرسپولیسی‌ها خواهد رسید که زورآزمایی با پدیده سابق و تیم متوسط فعلی لیگ‌برتر پارس جنوبی جم روبه‌رو شوند. نبردهای این هفته، تکرار دوئل‌های هفته سیزدهم لیگ هستند. جایی که استقلال، گسترش فولاد را شکست داد و پرسپولیس در ثانیه‌های پایانی، از پس پارس برآمد و همه امتیازهای این جدال حساس را از آن خودش کرد. قرمزها و آبی‌ها، با انگیزه‌های متفاوتی به این هفته از لیگ قدم بگذارد. تیم شفر همچنان به‌دنبال سهمیه آسیا و نایب‌قهرمانی است و تیم برانکو، به کسب حداکثر امتیازهای ممکن در لیگ و البته محک‌زدن مهره‌هایی که کم‌تر فرصت بازی داشته‌اند، فکر می‌کند. در مسابقه‌های عصر امروز، فیروز کریمی با استقلالی‌ها می‌جنگد و داماد او مهدی تارتار، نبرد خانوادگی با سرخابی‌ها را در مقابل پرسپولیس ادامه می‌دهد.
گسترش فولاد-استقلال (ساعت 17-تبریز)‌
 خون چه کسی آبی‌تر است؟‌
«پیروزی» تنها کلمه‌ای است که تیم شفر این روزها در لیگ‌برتر با آن سر و کار دارد. آبی‌ها در 5مسابقه قبلی‌شان در لیگ‌برتر به 5‌پیروزی دست پیدا کرده‌اند تا مهارنشدنی‌ترین تیم این هفته‌های فوتبال ایران باشند. این 15 امتیاز، استقلال را به رده‌های بالای جدول دوخته اما این تیم هنوز یک امتیاز کم‌تر از ذوب‌آهن دارد و باید به مبارزه برای نایب‌قهرمانی ادامه بدهد. برخورد گسترش فولاد و استقلال، داربی متحول‌شده‌ها در فوتبال ایران است اما از بین این دو تیم، فقط یکی از آنها توانسته به این تحول وفادار بماند و آمادگی‌اش را تا این هفته حفظ کند. تیم شفر چه در حمله و چه در دفاع، برتری محسوسی به حریف تبریزی‌اش دارد. پسران مرد آلمانی 15گل بیشتر از گسترش زده‌اند و 16گل کمتر از این تیم دریافت کرده‌اند. مامه تیام، مجید حسینی و فرشید باقری تنها مهره‌های مصدوم استقلال برای این مسابقه به شمار می‌روند. فرشید اسماعیلی که ستاره بازی رفت با گسترش فولاد بود و دو بار دروازه این تیم را باز کرد، بدون مشکل به جلسه‌های تمرینی تیم برگشته و آماده مسابقه به‌نظر می‌رسد. در غیاب باقری و حسینی، به احتمال زیاد روزبه چشمی در پست تخصصی‌اش بازی می‌کند و آرمین سهرابیان نیز در پست دفاعی میانی برای استقلال به‌میدان می‌رود. حریف این هفته آبی‌ها نه شانسی برای بردن سهمیه دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند. با این وجود شاید نام استقلال به مهره‌های تیم فیروز کریمی انگیزه بدهد. گسترش که فصل را در بحرانی‌ترین حالت ممکن آغاز کرده بود، با ورود کریمی در 8مسابقه به 6پیروزی دست یافت اما دوباره وارد بحران شد و 8بازی بدون برد را پشت‌سر گذاشت تا از آرزوی آسیایی‌شدن دست بکشد. استقلال در شرایطی برای جدال امروز آماده می‌شود که در 9مسابقه هرگز  به این حریف نباخته ‌است. آنها 4‌تساوی و 5‌پیروزی را در نبرد با گسترش فولاد تصاحب کرده‌اند. دوپیروزی استقلال در برابر حریف آبی‌پوش، در تبریز به‌دست آمده است.
پرسپولیس- پارس جنوبی جم (ساعت 19-تهران)
 چطوری... فروزان؟
 دوئل امروز پرسپولیس و پارس جنوبی، دومین رویارویی تاریخ دو باشگاه به شمار می‌رود. اولین برخورد دو تیم، یکی از دراماتیک‌ترین مسابقه‌های نیم‌فصل اول لیگ‌برتر بود. پارس جنوبی موقعیت ایده‌آلی داشت تا در ورزشگاه خانگی‌اش پرسپولیس را شکست بدهد اما انتخاب عجیب محسن فروزان به‌عنوان پنالتی‌زن این تیم، شرایط بازی را کاملا تغییر داد. ضربه فروزان از دست رفت و در ثانیه‌های پایانی بازی، شایان مصلح تیر خلاص را به تیم مهدی تارتار زد. قبل از آن مسابقه، پارس جدی‌ترین رقیب و اصلی‌ترین تهدیدکننده قهرمانی پرسپولیس محسوب می‌شد اما شکست در خانه، تارتار و پسرها را در باتلاق فرو برد. تیمی که تا قبل از جدال با سرخپوشان 7 پیروزی در لیگ داشت و فقط یک‌بار شکست خورده بود، بعد از دیدار رفت با تیم برانکو فقط دوبار طعم پیروزی را چشیده و انبوهی از تساوی را به کارنامه‌اش اضافه کرده است. قرار گرفتن در رده هفتم برای باشگاهی که اولین سال حضورش در لیگ‌برتر را می‌گذراند، قابل قبول به‌نظر می‌رسد اما نباید فراموش کرد که این تیم در نیم‌فصل اول در جایگاه یک مدعی تمام‌عیار قرار داشت. بهترین گلزن فصل پارس جنوبی، آلویس نانگ است که حالا دیگر در این باشگاه عضویت ندارد. بر خلاف آنچه در ابتدای فصل تصور می‎شد، علی دشتی نتوانست در ترکیب این تیم به یک پدیده تبدیل شود. شاخص‌ترین چهره مسابقه امروز اما محسن فروزان خواهد بود. گلر سابق استقلال که هنوز هم طرفدار آبی‌های تهران است، قبل از بازی رفت زمان زیادی را صرف کری‌خواندن برای قرمزهای پایتخت کرد اما یک مسابقه کابوس‌وار را با این تیم پشت‌سر گذاشت. حالا هواداران پرسپولیس با بخشی از تیزر فیلم تازه ابراهیم حاتمی‌کیا، به استقبال رویارویی با این دروازه‌بان رفته‌اند. طرفداران پرسپولیس در این نبرد به انتظار تغییرات تیم برانکو و استفاده از بازیکنان جوان‌تر هستند و مهره‌های تیم نیز منتظرند تا میزان استقبال از تیم قهرمان در آزادی را ببینند. هر چند که در فوتبال ایران معمولا از دیدارهای تشریفاتی استقبال چندانی به‌عمل نمی‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید