• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118618
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ERy6Y
+
-

سرنشینان اتوبوسی در قم برای ساعتی توسط قاتلی فراری به گروگان گرفته شدند

قاتل فراری گروگانگیر شد

داخلی
قاتل فراری گروگانگیر شد


 قاتل تحت تعقیب که در یک اتوبوس توسط پلیس شناسایی شده بود برای نجات خود همه مسافران اتوبوس را به گروگان گرفت و لحظات هولناکی را برای‌شان رقم زد اما ساعتی بعد با مداخله پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این حادثه بعد از ظهر دیروز در شهرک فاطمیه قم اتفاق افتاد. گروگانگیر مرد سابقه‌داری است که از مدتی قبل به اتهام قتل همسر برادرش از سوی مأموران پلیس تحت تعقیب قرار داشت. این مرد خشن 2 سال قبل نیز در اقدامی هولناک گوش‌های برادر دختر مورد علاقه‌اش را بریده بود. او به این دلیل که خانواده دختر مورد علاقه‌اش با ازدواج آنها مخالفت کرده بودند دست به این کار زد و 2 سال به زندان افتاد. این مرد چندی قبل، بعد از سپری کردن دوران محکومیت‌اش از زندان آزاد شد اما باز هم آرام و قرار نداشت تا اینکه این بار مرتکب قتل شد. او در جنایتی خونین همسر برادرش را به قتل رساند و از همان روز تحت تعقیب قرار گرفت.
ماموران پس از جنایت سایه به سایه در تعقیب قاتل فراری بودند تا اینکه دیروز او را در شهرک فاطمیه ردیابی کردند. آنها که به شکل نامحسوسی به‌دنبال متهم بودند او را در یک اتوبوس شناسایی کردند و برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند. همین که مأموران تلاش کردند وارد اتوبوس شوند قاتل فراری متوجه شد و درحالی‌که اسلحه‌ای را از جیبش بیرون کشیده بود شروع به تهدید کرد و مسافران اتوبوس را که 6نفر بودند به گروگان گرفت.
جان سرنشینان اتوبوس در اولویت قرار داشت و مرد گروگانگیر تهدید می‌کرد درصورت مداخله پلیس جان همه آنها را می‌گیرد. او که پیش از این مرتکب قتل شده بود چیزی برای از دست دادن نداشت و تهدیدهایش جدی به‌نظر می‌رسید. به همین دلیل مأموران عقب نشینی کردند و با اعلام ماجرا به مرکز فرماندهی پلیس قم، نیروهای رهایی گروگان نوپو راهی محل حادثه شدند.
در شرایطی که خیابان با نوارهای زرد رنگ مسدود شده و همه‌‌چیز تحت کنترل پلیس بود، مأموران تلاش کردند با گروگانگیر وارد مذاکره شوند. هرچند او ابتدا حاضر به صحبت کردن نبود اما در ادامه گفت مأموران باید راه را برای فرارش باز کنند. همچنین او گفت که چند نفر از نزدیکانش زندانی هستند که آنها هم باید آزاد شوند. وقتی مذاکرات با او ادامه پیدا کرد در ساعت 15:20 او حاضر شد یکی از گروگان هایش را که زنی سالخورده بود رها کند. با این حال هنوز جان 5نفر دیگر در خطر بود. مذاکرات پلیس برای آزاد کردن سایر گروگان‌ها ادامه یافت تا اینکه سرانجام ساعتی بعد مأموران با شگردهای خاص پلیسی گروگانگیر مسلح را وادار کردند خودش را تسلیم و همه سرنشینان اتوبوس را آزاد کند.
سرهنگ مهرداد حاجی زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در این‌باره گفت: پلیس برای اینکه هیچ حادثه‌ای برای افراد داخل اتوبوس رخ ندهد به مذاکره با گروگانگیر پرداخت. همکارانم تلاش کردند با آرام کردن او تا حد امکان خواسته هایش را برآورده کنند. با این شیوه گروگانگیر آرام و حادثه تا حد زیادی مدیریت شد. وی در ادامه گفت: در شرایطی که دادستان قم و فرمانده انتظامی استان نیز در محل حاضر شده بودند، ما به او مهلتی دادیم تا گروگان‌ها را آزاد کند و در دقایق اولیه یکی از گروگان‌ها که زنی مسن بود آزاد شد. یکی از خواسته‌های او ملاقات با تعدادی از زندانیان بود که بر سر این موضوع مذاکرات مفصلی با او انجام شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه گفت: این ماجرا برای ساعتی ادامه داشت تا اینکه سرانجام مذاکرات با گروگانگیر به نتیجه رسید و با دستگیری او همه گروگان‌ها آزاد شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید