• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 20 آذر 1399
کد مطلب : 118396
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxoly
+
-

کیوسک



روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]
اول آمریکا، بعد دیگران

یو‌اس‌ای ‌تودی در گزارشی به بررسی چالش‌های واکسیناسیون در آمریکا پرداخته است. در این گزارش آمده که دونالد ترامپ که تا چند هفته دیگر باید کاخ‌سفید را ترک کند، برای آغاز واکسیناسیون عجله دارد و به همین دلیل به فکر صدور دستوری برای تسریع در تحویل واکسن است. طبق این دستور، او همچنین قصد دارد که شرکت‌های آمریکایی تولید‌کننده واکسن را ملزم کند که واکسن‌ها را ابتدا در اختیار مردم آمریکا و سپس دیگر نقاط جهان قرار دهند. کرونا در آمریکا بیش از 284هزار قربانی گرفته است و بیش از 15میلیون نفر هم مبتلا شده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا که درباره مجوز داروها تصمیم‌گیری می‌کند، اعلام کرده که بررسی داده‌های ۳۸ هزار شرکت‌کننده در آزمایشات بالینی واکسن تولیدی شرکت داروسازی فایزر نشان می‌دهد نگرانی خاصی درباره ایمنی واکسن کرونا وجود ندارند. این سازمان قرار است پنجشنبه مجوز اضطراری این واکسن را صادر کند تا کار واکسیناسیون در آمریکا آغاز شود.


روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
انگلیس به‌دنبال کاهش تعرفه کالاهای آمریکایی


فایننشال تایمز نوشته است که دولت بوریس جانسون در انگلیس در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات برگزیت با مقام‌های اروپایی، به‌دنبال کاهش تعرفه کالاهای آمریکایی است تا از وارد آمدن شوک به بازار جلوگیری کند. مذاکرات برگزیت بر سر تعیین سازوکار روابط اقتصادی و تعرفه‌ای میان انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا این هفته برای چندمین‌بار شکست خورده و احتمال خروج انگلیس از این سازمان بدون انجام یک توافق مشخص و جامع قوت گرفته است. انگلیس خواستار استفاده از مزیت‌های تعرفه‌ای اروپاست، اما مقام‌های اروپا اعلام کرده‌اند که این کشور نمی‌تواند هم خارج از اتحادیه باشد و هم از مزایای تعرفه‌ای در تجارت با کشورهای اروپایی استفاده کند.


روزنامه العربی‌الجدید [قطر]
جنگ کرونا به مرحله واکسیناسیون رسید


روزنامه العربی‌الجدید توزیع واکسن فایزر در کشورهای انگلیس و کانادا را به‌عنوان آغاز مرحله‌ای جدید در بحران کرونا به شمار آورده است؛ مرحله‌ای که طی آن شاهد رقابت بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان برای فروش بیشتر واکسن‌ها خواهیم بود. تمام اینها در حالی است که به‌گفته سازمان بهداشت جهانی، هنوز تا ایمنی اجتماعی در مقابل ویروس کرونا فاصله زیادی وجود دارد. همزمان، بحث رقابت میان کشورها بر سر دستیابی به واکسن هم اهمیت ویژه پیدا کرده است. در این میان، نگرانی‌ها در مورد عدم‌دسترسی کشورهای فقیر به واکسن هم تشدید شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید