• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 آذر 1399
کد مطلب : 118170
+
-

جشنواره مدیریت بحران برای تاب‌آوری شهر

خبر
جشنواره مدیریت بحران برای تاب‌آوری شهر


«پیشگیری بهتر از درمان است»؛ عبارتی که دیده و شنیده‌ایم و در گذر زمان به یک اصل زندگی تبدیل شده است و مردم به این باور رسیده‌اند که اقدامات پیشگیرانه در هر شرایطی بهتر و مطلوب‌تر است. این عبارت تنها در مباحث و حوزه درمانی و سلامتی کاربرد ندارد و این روزها می‌توان ردپای آن را در مسائل و کارهای پیشگیرانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دید.
به گزارش همشهری، اقدامات سال‌های اخیر این سازمان در راستای پیشگیرانه بوده و مدیران شهری تلاش کردند با همراهی و مشارکت شهروندان، تهران را به «شهر آماده» در برابر حوادث غیرمترقبه تبدیل کنند. جشنواره فیلم و عکس «شهر آماده» هم امسال برای نخستین‌بار با هدف نشان‌دادن عمق فاجعه حوادث غیرمترقبه و تأثیرات کارهای پیشگیرانه در کاهش خسارت‌های مالی و تلفات جانی چنین حوادثی به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران برگزار می‌شود. رضا کرمی‌محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در توضیح بیشتر جشنواره شهر آماده گفت: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر سال با یک بحران روبه‌رو هستیم و همواره حوادثی چون زلزله، توفان، سیل و... رخ می‌دهد. بنابراین در چنین شرایطی حتما باید آمادگی مقابله با چنین حوادث غیرمترقبه را داشته باشیم که قطعا بدون همراهی و مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود. تجربه نشان داده است که زبان هنر، اثرگذاری بهتری دارد و به همین دلیل قصد داریم با برگزاری این جشنواره عمق حوادث غیرمترقبه بدون هیچ محدودیتی، توسط هنرمندان از لنز دوربین و در قالب فیلم کوتاه و عکس به تصویر کشیده شود.» 
سیف‌الله صمدیان، دبیر این جشنواره هم با بیان اینکه ارائه آثار از 7آذر‌ماه شروع شده و علاقه‌مندان تا 5دی‌ماه همزمان با سالروز وقوع زلزله بم، فرصت دارند آثارشان را در قالب فیلم کوتاه و عکس به سایتwww.tehranpicturefestival.ir ارسال کنند، گفت: «10دی‌ماه آثار توسط اساتیدی چون نرگس آبیار (کارگردان)، ساتیار امامی (عکاس، تصویربردار و مستند‌ساز)، ساعد نیکذات (عکاس و فیلمبردار)، محمود کلاری (عکاس و فیلمبردار) و دکتر اسماعیل عباسی (عکاس، مترجم و استاد دانشگاه) داوری می‌شوند و 30دی‌ماه همزمان با سالروز حادثه پلاسکو، آثار برگزیده معرفی و از منتخبان تجلیل می‌شود.» به گفته صمدیان، موضوع جشنواره، پیشگیری و مواجهه با بحران (کرونا، زلزله، سیل و آتش‌سوزی) است. بر اساس این گزارش، جشنواره به‌صورت ملی برگزار می‌شود و محدودیتی در انتخاب شهرها یا تولید اثر اعم از عکس و فیلم وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید