• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11770
+
-

آخرین سخنان شهردار پیشین

آخرین برنامه نجفی در قامت شهردار حضور در سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران  بود.

 خوشحالم شورای شهر تهران ضمن اینکه به تقاضای من نظر مثبت نشان داد با یک تصمیم بسیار هوشمندانه، آقای حسینی مکارم را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد.

 مطمئن هستم در زمان ایشان هیچ رکود و رخوتی در کار شهرداری ایجاد نمی‌شود.

    امیدوارم دوستانی که پس از قبول مسئولیت از سوی من به شهرداری آمدند و دوستانی که در شهرداری بودند و در این دوره مسئولیت جدید پذیرفتند، به همکاری خود با مجموعه شهرداری ادامه دهند.

 براساس نظرسنجی دفتر مطالعات شهرداری تهران 39.1درصد اعلام کردند که از برنامه‌ها خیلی زیاد راضی بودند و 51.3درصد هم گفتند که میزان رضایتشان از برنامه‌ها زیاد بود. این یعنی 90درصد از افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند، به‌طور زیاد یا خیلی زیاد از برنامه‌ها رضایت داشتند.

   اتکای بیشتر به درآمدهای واقعی در سال97 شرایط بهتری نسبت به سال96 خواهد داشت و درخصوص درآمدهای نقدی در 6‌ماه دوم سال96 کاری نزدیک به معجزه کردیم.

   برای امسال مجوز چاپ اوراق مشارکت به ارزش 1300میلیاردتومان را دریافت کردیم تا صرف خط 6و 7مترو شود. ضمن اینکه 1000میلیاردتومان از تبصره دیگر بودجه برای مترو مجوز گرفتیم.

  موضوع خرید 630دستگاه واگن مترو از چین به نتیجه رسید و ما از بالاترین مقام کشور تا بقیه این موضوع را پیگیری کردیم و در نهایت تا پایان فروردین‌ماه این قرارداد امضا می‌شود.

   تا پایان اردیبهشت 22کیلومتر در خط7 به بهره‌برداری می‌رسد و 10کیلومتر نیز تا پایان شهریور در خط6 را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

  دستورالعمل برخورد با ساختمان‌های پرخطر؛ در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

    طرح  تدوین برنامه سوم پس از تکمیل برنامه به شورا تقدیم می‌شود تا از ابتدای سال98 اجرایی شود.

    برنامه معماری سازمانی شهرداری تهران نیز از حدود 5‌ماه قبل شروع شد که در 6‌ماه اول سال به انتها می‌رسد. در این مورد تقریبا یک هفته در میان جلسه داشتیم و شخصا برنامه‌ها را پیگیری می‌کردم.

     تا پایان امسال 4دستگاه پل، 52کیلومتر بزرگراه و 150هزارمتر پارکینگ در تهران احداث می‌شود اما زمان تکمیل و بهره‌برداری از آنها مشخص نیست.

    شفافیت  قولی بود که من از ابتدای امر به مردم دادم و امروز آنها با هر سطح سواد و گرایشی می‌توانند اطلاعات لازم را در مورد قراردادهای شهرداری تهران به‌دست بیاورند و نظرات‌شان را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید