• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 10 آذر 1399
کد مطلب : 117325
+
-

درگذشت چهره کم‌حاشیه سابق دولت

چهره روز
درگذشت چهره کم‌حاشیه سابق دولت


حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، نماینده فقید ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران طولانی‌ترین دوره مسئولیت ریاست این بنیاد را در فاصله سال‌های ۹۲ تا خرداد۹۹ برعهده داشت. او تنها رئیس بنیاد بود که همزمان نمایندگی ولی‌فقیه را نیز در این نهاد عهده‌دار بود. شهیدی به‌عنوان رئیس بنیاد شهید در جایگاه یکی از معاونان رئیس‌جمهور به جلسات هیأت دولت می‌رفت و کم‌حاشیه‌ترین عضو هیأت دولت نیز محسوب می‌شد، تا آنجا که تقریبا اظهارنظر خاصی در جمع خبرنگاران نداشت و بعد از پایان جلسات، زودتر از بقیه جمع دولتی‌ها را ترک می‌کرد. بیماری طولانی‌مدتش طی ۲سال اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی را درباره دلایل استعفای واقعی او ایجاد کرده بود و برخی انگشت اتهامات را متوجه دولت می‌کرد. او صراحتا این شائبه‌ها را تکذیب می‌کرد و درنهایت نیز این بیماری، منجر به خاموش‌شدن چراغ حیاتش در ۷۱سالگی شد. مناسبات سببی او با برخی چهره‌های سیاسی همچون علی‌‌اکبر ناطق‌نوری، مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی و عباس آخوندی در پیام تسلیت حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز به چشم می‌خورد.
پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید در مقدمه زندگینامه حجت‌الاسلام شهیدی به مبارزات او علیه رژیم پهلوی اشاره کرده است. مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤسس وزارت سپاه انقلاب اسلامی بود و معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را بر عهده داشت.
  وی در سال‌1392با حکم‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و همزمان با حکمی از سوی مقام معظم رهبری نمایندگی ایشان را در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده گرفت. سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در سال‌1396مجددا با حکم رئیس‌جمهور در سمت خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران ابقا شد.
 وی با شدت‌گرفتن بیماری در خردادماه‌1399 از سمت خود به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استعفا داد و به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خدمت ادامه داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید