• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117094
+
-

فضای مجازی/ دیگوی تمام نشدنی


اسطوره افسانه‌ای دنیای فوتبال درگذشت. این جمله کوتاه درباره دیگو مارادونا تازه شروع داستان‌سرایی‌ها و خاطره‌بازی‌های کسانی شده است که با او بزرگ شده‌، فوتبال یادگرفته و عاشق توپ و فوتبال شده‌اند که همچنان ادامه دارد.
بزرگمهر حسین‌پور، کارتونیست با طرحی از مارادونا در اینستاگرام نوشته است: «از وقتی که مارادونا عکس احمدی‌نژاد را کنار عکس چه‌گوارا تو اتاقش زده بود! اصلا معنایش بماند، از لحاظ زیبایی‌شناسی هم آدم نباید این کار را بکند، نمی‌بخشیدمش. نه که از لحاظ سیاسی آبم با او توی یک جوی نمی‌رفت، نه. تصورش را می‌کردم صبح از خواب بلند می‌شود و تصویر احمدی‌نژاد را در اتاقش می‌بیند، مطمئن بودم حتما مشکلی وجود دارد. دو هفته پیش مارادونا را بخشیدم و می‌خواستم برایش بنویسم هر عکسی در اتاقت نزن، عمر را کوتاه می‌کند. لعنتی کاش زودتر نوشته بودم.»
علی دایی هم در اینستاگرام با انتشار کلیپ کوتاهی از هنرنمایی‌های مارادونا نوشت: «مارادونا معجزه‌ای در زمین فوتبال بود. روحش شاد.»
 افشین امیرشاهی، روزنامه‌نگار هم در صفحه توییترش نوشت: «مدرسه‌ که می‌رفتم عاشق بازی‌های مارادونا بودم. در خانه و زمین فوتبال تلاش می‌کردم ادای دریبل‌هایش را دربیاورم، وقتی نمی‌شد پیش خودم می‌گفتم چون چپ پا نیستم و قدم هم بلندتر از مارادوناست. می‌دانستم علت این نیست اما فوتبال مارادونا برایم همه‌‌چیز بود. کاش مارادونا مرگ را هم دریبل می‌زد.»
علی اعطا، عضو شورای شهر تهران هم در توییتر نوشت: « از میان تصاویر سینمایی درباره ‎مارادونا روایت ‎امیر کاستاریکا، درباره این اسطوره فقید برایم جذاب‌تر از بقیه ازجمله ‎آصف کاپادیاست. کاستاریکا در این فیلم 3 وجه شخصیت مارادونا را به خوبی می‌کاود: مارادونای فوتبالیست، سیاست‌پیشه و معتاد. مستند کاپادیا بیشتر روایت سقوط است.»

ریاضیدانی که یک میلیون دلار را پس داد

کاربری به نام جادی، برنامه‌نویس رایانه و فعال توییتری، عکسی از گریگوری پرلمان، نابغه ریاضی روسی منتشر کرده و نوشته است: «گریگوری پرلمان هستن، ریاضیدان روس. جایزه فیلدز رو قبول نکرد و گفت به‌نظر خودش چندان هم موفق نیست و نمی‌خواهد مشهور و مثل یک موجود در باغ وحش باشد. جایزه یک میلیون دلاری هزاره رو هم رد کرد؛ چون به‌نظرش مؤسسه در انتخابش عادل نبود و باید جایزه را به‌طور مشترک به همیلتون هم می‌داد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید