• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117092
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ ثبت تاریخ اروپا در چند شیشه‌ عطر


محققان با استفاده از هوش مصنوعی و دیگر روش‌ها، از بوهای شاخص در اروپای قرن ۱۶ تا ۲۰ میلادی یک آرشیو تهیه می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پروژه که ODEUROPA نام دارد، از بوی عطرها گرفته تا تعفن نبرد واترلو، بوهای مختلفی را که از قرن ۱۶ تا ۲۰ میلادی در سراسر قاره اروپا به مشام می‌رسیدند شناسایی، توصیف و بازآفرینی می‌کند. این پروژه ۳میلیون و ۳۲۰هزار دلاری، عطرهای کلیدی در موزه‌های سراسر قاره سبز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برپایی پویش «کودک، همدلی و کرونا»

پویش ادبی هنری «کودک، همدلی و کرونا» از 15آذر شروع می‌شود. سیداحمد محیط‌طباطبایی، رئیس ایکوم ایران در این‌باره گفت: کودکان و نوجوانان بین 7 تا ۱۷سال می‌توانند استنباط خود از شرایط کنونی و شعار انتخاب‌شده یعنی «کودک، همدلی و کرونا» را براساس نگاه‌شان به آثار موزه‌ای که توسط موزه‌ها در سایت هر موزه به‌نمایش درآمده خلق و تا اول اسفند به دبیرخانه این پویش ارسال کنند تا درنهایت ۲۸اردیبهشت سال۱۴۰۰ در روز جهانی موزه‌ها همه‌ آثار در موزه‌ها نمایش داده شوند.

«اقیانوس پشت پنجره» راهی گلدن روستر شد

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به نویسندگی و کارگردانی بابک نبی‌زاده در بخش چشم‌انداز فیلم‌های بین‌الملل سی‌وسومین «جایزه گلدن روستر» چین به‌نمایش درمی‌آید. به‌گزارش همشهری، این فیلم بلند، چهارمین حضور بین‌المللی خود را در این رویداد هنری تجربه می‌کند. به‌دلیل شیوع کرونا سی‌وسومین «جایزه گلدن‌روستر» با تغییر در زمان برگزاری از ۲۵ تا ۲۸نوامبر۲۰۲۰ در شهر بندری شیامن در جنوب‌شرقی چین به شکلی متفاوت از سال‌های گذشته به‌صورت فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید