• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 8 آذر 1399
کد مطلب : 117045
+
-

برکناری به‌دلیل کرونا

ماجرای سرپرست شهرداری الیگودرز که به‌دلیل شرکت در عزاداری عزل شد

مریم سرخوش- خبرنگار

وضعیت شیوع ویروس کرونا در الیگودرز لرستان تا همین چند روز پیش  حاد بود اما با آغاز محدودیت‌هایی که این بار با مشارکت سران طوایف، ذی‌نفوذان و ریش‌سفیدان شهرستان همراه شد، بحران کرونا اندکی آرام گرفت. در این بین برگزاری مراسم ترحیم با شرکت محمد لطفی، سرپرست شهرداری الیگودرز خبر عجیبی بود که به‌شدت مورد انتقادات مردمی قرار گرفت؛ مردمی گلایه‌مند از سرپرست شهرداری که ورود به آرامستان‌ها را ممنوع اعلام‌کرده بود اما مجوز برگزاری مراسم ترحیم به وابستگان خودش را صادر و در آن شرکت هم کرد. این اتفاق بلافاصله با واکنش تند استانداری همراه و به عزل سرپرست شهرداری منتهی شد تا نشان دهد ستاد مبارزه با کرونا در لرستان برای حفظ جان شهروندان تفاوتی در نحوه برخورد با متخلفان حتی در جایگاه مسئول ندارد. معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان درباره عزل لطفی به‌دلیل برگزاری و شرکت در مراسم ترحیم یکی از بستگانش گفت: سرپرست شهرداری الیگودرز مصوبات ستاد را نقض کرده و با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر برگزاری مراسم عزا و ایجاد تجمع از سوی این مسئول، پس از بررسی‌های انجام‌ شده دستور عزل او صادر شد.
محمود ثمینی درباره وجود تخلفات دیگر از سوی مسئولان و نادیده گرفتن برخی محدودیت‌ها، عنوان کرد: هم‌اکنون برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است و با افرادی که مصوبات را نادیده بگیرند به‌شدت برخورد و سایر اقدامات قانونی هم درباره آنها اجرا خواهد شد. در ابتدای محدودیت‌ها به مدیران استان ممنوعیت شرکت و برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ابلاغ شد و البته مواردی مبنی بر حضور برخی مدیران گزارش شده بود که با توجه به تذکرات جدی دیگر تکرار نشد.
فرماندار الیگودرز هم با اشاره به ابلاغ دستور عزل سرپرست شهرداری این شهرستان از سوی استانداری به همشهری گفت: ما مجری هستیم و از عصر روز پنجشنبه شهردار الیگودرز از سمت خود برکنار شده و سمتی ندارد.
حمید کشکولی درباره رعایت محدودیت‌های کرونا از سوی نهادها و مردم گفت: در محدودیت‌های جدید از ظرفیت سران طوایف، ذی‌نفوذان و ریش‌سفیدان شهرستان به‌منظور جلوگیری از برپایی مجالس عزا و عروسی و کنترل کرونا در الیگودرز استفاده کردیم. اتفاق خوب همراهی بیش از ۹۰ درصد کسبه و اصناف در اجرای پروتکل‌های بهداشتی بود. بر برگزاری مراسم هم به‌شدت نظارت می‌شود البته انجام مراسم آزاد است اما تنها با حضور عده محدود (کمتر از ۲۰ نفر) و بدون تجمع و ازدحام. در این زمینه مردم هم می‌توانند هرگونه تجمع عزا و یا عروسی برخلاف مصوبات ستاد کرونا را به شماره ۰۹۳۰۹۱۲۶۰۳۱ پیامک و اطلاع‌رسانی کنند. این مسئول درباره احتمال بخشش سرپرست شهرداری الیگودرز و بازگشت به‌کار او به همشهری گفت: بزرگ‌ترین نعمت در هر جامعه قانون‌مداری است. مصوبه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز یک قانون است که همه ما موظف به اجرای آنها هستیم. ستاد کرونا می‌تواند نسبت به عملکرد مدیران متخلف تصمیم‌گیری کند و این افراد در مرحله بعدی به هیأت تخلفات و مراجع قضایی معرفی و درباره جریمه و برخورد با آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید