• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116933
+
-

خیابان «فدائیان اسلام» سرزنده می‌شود


موافقت با پروژه‌های محرک توسعه در مناطق 15 و 18 دستاورد پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده5 شهر تهران بود. به‌گزارش همشهری، تصویب این دو پروژه ضمن ایجاد سرزندگی، کاهش فضاهای مخروبه و بی‌دفاع شهری، سبب افزایش سرانه خدماتی و توسعه فضاهای انسان‌محور در این مناطق می‌شود.
علی اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده5 در توضیح بیشتر پروژه‌ها گفت: «یکی از این مجموعه‌ها در عرصه‌ای به وسعت 7هکتار در مرز غربی شهرداری منطقه15 در محله کیانشهر شمالی و در مجاورت با صنایع، انبارها و کارگاه‌های خیابان فدائیان اسلام واقع شده که قبلا کارخانه چرم بوده است. با انتقال کارخانه چرم به شهر ورامین، مجموعه تبدیل به فضای بی‌دفاع شهری شده بود که با موافقت کمیسیون ماده5 شهر تهران مجموعه‌ای مسکونی به‌وسعت 2.7هکتار و مجموعه‌ای تجاری به‌وسعت یک هکتار احداث می‌شود.» به‌گفته او در این طرح بیش از 3هکتار به‌عنوان فضایی جهت خدمات هفت گانه و فضای سبز به شهرداری تهران واگذار می‌شود و به‌عنوان محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی منطقه15 می‌شود.
احداث مجموعه‌ای مسکونی و خدماتی در منطقه18 پروژه دیگری بود که اعضای کمیسیون ماده 5 با اجرای آن موافقت کردند. اشراقی دراین باره گفت: «این پروژه حدود یک و هشت دهم هکتار وسعت دارد که در این مصوبه نیز 70درصد عرصه جهت توسعه فضای سبز و معابر شهری به شهرداری تهران واگذار می‌شود.»
او اضافه کرد: «در این جلسه طرحی با رویکرد الحاق محدوده‌هایی به بافت فرسوده شهر تهران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما مصوبه‌ای صادر نشد و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.» اشراقی همچنین گفت: در محدوده منطقه10 نیز ضمن موافقت با اجرای مجموعه‌ای خدماتی، قرار شد شهرداری منطقه در اسرع وقت به تملک باغ حکیم به مساحت 4200مترمربع و تبدیل آن به فضای سبز عمومی اقدام کند. پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده5 شهر تهران دیروز به ریاست پیروز حناچی شهردار و با حضور اعضا، محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده5 برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید