• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116923
+
-

کافه مجلس / نمایندگان به حوزه انتخابیه نروند


محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: براساس شرایط کرونایی قرار بر این است که همکاران 2روز آخر هفته را در تهران بمانند و به حوزه‌های انتخابیه نروند. این نکته را یادآوری کردم تا اگر دوستان وعده یا قراری دارند، برنامه خود را بدانند. وی که در پایان نشست دیروز سخن می‌گفت، افزود: البته نمایندگانی که کار اضطراری دارند، می‌توانند با هماهنگی ناظران در حوزه‌های انتخابیه حاضرشوند.

  نقض قانون قرنطینه از سوی نایب‌رئیس مجلس
دفتر هیأت‌رئیسه مجلس با بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص عدم‌انجام سفرهای غیرضروری، از معاونان وزرا خواسته تا در سفر نایب‌رئیس مجلس به استان خراسان شمالی او را شخصا همراهی کنند. به گزارش ایلنا، هفته گذشته بود که رئیس‌جمهور پس از افزایش مبتلایان به ویروس کوویدـ 19و متوفیان بر اثر بیماری کرونا، با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، برای تصویب «طرح جامع مقابله با کرونا» موافقت کرد که در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید. مسئولان قرارگاه پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا نیز طی دستورالعملی اعلام کردند که در مدت اجرای محدودیت‌ها باید از انجام ماموریت‌های غیرضروری و تشکیل جلسه در استان‌های قرمز با حضور بیش از 15نفر امتناع شود. با وجود این، مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی برای افتتاح برخی طرح‌های عمرانی از علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است در یک سفر یک روزه از این طرح‌ها بازدید کند.

  رعایت شأنیت نمایندگی قانونی می‌شود
کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس دیروز براساس مصوبه‌ای رعایت شأنیت نمایندگی را در زمان خدمت قانونمند کرد. به گفته سخنگوی این کمیسیون، شأنیت نمایندگی بدین معناست که افعال، گفتار و نوشتار در داخل مجلس و در مجامع عمومی اعم از حضوری و مجازی مغایر با اخلاق حسنه، موازین شرع و انقلاب اسلامی و اقتضای جایگاه نمایندگی نباشد. سمیه محمودی دراین‌باره به فارس گفت: براساس این مصوبه در ابتدای هر دوره مجلس شورای اسلامی و حداکثر 3‌ماه پس از انتخاب هیأت‌رئیسه، هیأت نظارت که از این پس هیأت نامیده می‌شود، مرکب از افراد زیر برای همان دوره تشکیل می‌شود: یک نفر از نواب رئیس به انتخاب هیأت‌رئیسه برای هر سال، یک نفر از اعضای کمیسیون اصل نودم (90) به انتخاب مجلس، یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با سابقه قضایی به انتخاب مجلس و 4نفر از نمایندگان با سابقه حداقل 4سال مدیریت سیاسی موضوع بندهای الف، ب و ج ماده71 قانون مدیریت خدمات کشوری به انتخاب مجلس.

این خبر را به اشتراک بگذارید