• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116922
+
-

گفت‌وگوی روحانی با امیر قطر


رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه در تماس تلفنی امیر قطر با وی، گفت: امیدوارم با تحولات تازه در عرصه روابط بین‌المللی، سیاست‌های خصمانه برخی از کشورهای منطقه تعدیل شود و شاهد تقویت فرصت گفت‌وگو و رسیدن به تفاهم درون منطقه‌ای باشیم. 
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با اشاره به توافقات مقام‌های دو کشور در جریان نشست کمیسیون مشترک اقتصادی در اصفهان افزود: امیدواریم شاهد اجرای همه طرح‌های مورد توافق و شکوفایی روابط دو کشور باشیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید با خرد، حکمت، عقلانیت و گفت‌وگوهای صادقانه درون منطقه بر دیدگاه زورگویی و اتکا به کشورهای خارجی و بیگانه حاکم شویم، گفت: متأسفانه بازکردن پای رژیم صهیونیستی عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد بود و واقعا برای ما جای شگفتی است که برخی از همسایگان، امنیت خودشان را در سایه ارتباط با رژیم صهیونیستی جنایتکار می‌دانند که دشمن همه منطقه و کشورهای اسلامی است.
روحانی با بیان اینکه ما کشورهای منطقه می‌توانیم مشکلاتمان را به‌عنوان همسایه و برادر حل و فصل کنیم، گفت: تردیدی ندارم ماه‌های پیش رو شاهد شرایط بهتری در روابط منطقه‌ای با کمک یکدیگر خواهیم بود. رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به دعوت رسمی امیر قطر از وی برای دیدار رسمی از دوحه ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام شود. 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این تماس تلفنی روابط ایران و قطر را راهبردی و رو به توسعه خواند و تأکید کرد که اجرای توافقات دو کشور در راستای منافع دوملت است و قطر همه تلاش خود را برای اجرای این توافقات به‌کار خواهد گرفت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید