• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 6 آذر 1399
کد مطلب : 116917
+
-

نکته بازی/ همین الان فهمیدم...

کلا باشگاه عجیب و غریبی شده این پیکان. آن از عبدالله ویسی که پیش از شروع فصل جدید از هدایت تیم استعفا داد و این هم از مهدی تارتار که بعد از فقط 2 بازی حرف از کناره‌گیری زد و البته با آن مخالفت شد. پیکان بعد از استعفای ویسی تا 2 روز پیش از شروع لیگ بیستم سرمربی نداشت و نهایتا تارتار انتخاب شد. این تیم امیر روستایی را هم با نظر تارتار خرید، اما ناگهان آقا مهدی پیش از بازی با ذوب‌آهن اعلام کرد «تیم با تفکرات من بسته نشده و نمی‌توانم کمک کنم. » سؤال اینجاست که آیا 24ساعت قبل از لیگ، جناب تارتار تصور می‌کرد پیکان با تفکرات او بسته شده؟ یعنی واقعا ممکن است این اتفاق «پشت پرده» نداشته باشد؟

به طارمی لطف نمی‌کنید
پورتو دیشب در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف مارسی رفت. در نشست خبری پیش از این بازی اما خبرنگاران در مورد علاقه و پیگیری شدید مردم ایران برای فیکس شدن مهدی طارمی سؤال کردند. آقای کونسیسائو، سرمربی پورتو هم مواضع قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: «فعلا ترجیح می‌‎دهم با یک مهاجم بازی کنیم.» او قبلا هم گفته بود با نظر مردم بازیکن انتخاب نمی‌کند. در هر صورت طارمی دارد با تلاش و کوشش راه خودش را پیدا می‌کند. او نخستین گل لیگی‌اش را زده و در جام حذفی هم موفق به گلزنی شده است. با این حال هجوم‌های مجازی هواداران او از ایران ممکن است برایش دردسرساز شود و مربی تیم را سر لج بیندازد. کاش اجازه بدهید این بچه خودش کار را جلو ببرد.

این صدای ضبط شده نیست
2 نفر رکورددار انجام مصاحبه‌های تکراری در تاریخ فوتبال ایران هستند. یکی محمد دادکان است که تا به او بگویید سلام، شروع می‌کند محمد علی‌آبادی را به رگبار می‌بندد و دیگری امیر قلعه‌نویی. به‌عنوان مثال جمله «مرا دادگاهی کردند، اما از کی‌روش قهرمان ساختند» را از قول بزرگوار سرچ کنید تا 60 هزار لینک با تاریخ‌های مختلف جلوی چشم‌تان ظاهر شود. امیرخان قبلا نیم‌نگاهی به مطالب انتقادی می‌انداخت و گاهی به تذکرات عمل می‌کرد، اما گویا الان مدت‌هاست که این رویه را هم ترک کرده و با خیال راحت تکرار مکررات می‌کند. البته در این مصاحبه آخر قلعه‌نویی یک جمله را از قلم انداخته بود که آن را اضافه می‌کنیم: «ما زندگی می‌کنیم که قیمت پیدا کنیم، نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.»

تقصیر وزیر ورزش نبود؟
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گویا کارلوس کی‌روش با تیم ملی کلمبیا به پایان خط رسیده است. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از 2 شکست وحشتناک برابر اروگوئه و اکوادور، طبیعتا دیگر نمی‌توانست در کلمبیا باقی بماند. تنها مسایل باقی‌مانده به چگونگی قطع همکاری او مربوط می‌شد؛ مخصوصا که فدراسیون فوتبال آن کشور با مشکل مالی مواجه است و خب کارلوس هم پول خیلی دوست دارد! با این همه گویا تشریفات کار هم در حال انجام است و کی‌روش از بازیکنان و همکارانش خداحافظی کرده است. ما که می‌گوییم او زیاد هم نباید عجله کند. اصلا شاید آنجا هم تقصیر وزارت ورزش بوده، یا شاید چون تیم باشگاهی‌شان از بلیت فرست‌کلاس هواپیما استفاده کرده تیم ملی نتیجه نگرفته است. زود تصمیم نگیر کارلوس!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید