• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116763
+
-

آیت الله رئیسی هشدار داد:

وضعیت قرمز برای فعالیت ناسالم در قوه قضاییه

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه تأکید کرد که مفسدین باید بدانند وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضاییه قرمز است. به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه دیروز در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به گزارش بازداشت ۱۲ کارمند متخلف و یک کارچاق‎کن حرفه‎ای توسط حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به‌صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به‌گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.

وزارت بهداشت گرفتار حاشیه‌سازی‌ها نشود
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این شرایط کشور نیازمند انسجام ، همدلی و هماهنگی است، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که درگیر حاشیه‌ها نشوند و در یک کار جمعی همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد این مجموعه را در جهت تأمین امنیت جانی مردم به‌کار گیرند. وی همچنین با اشاره به قطعنامه ضد‌ایرانی حقوق بشر سازمان ملل که با هدایت کانادا و حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است، گفت: امروز بر همگان ثابت شده غربی‌ها از قطعنامه‌ها به‌عنوان ابزاری سیاسی علیه کشور‌های مستقل استفاده می‌کنند.
 
بازداشت 12نفر از کارکنان قوه قضاییه
در این دیدار همچنین رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه خبر داد که در ماه‌های اخیر ۱۲‌نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر و همچنین ۱۸‌نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند، بازداشت شدند. به گزارش ایسنا، علی عبداللهی در نشست شورای‌عالی قضایی از اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطان با دستگاه قضا ازجمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و در عین حال گفت: در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به‌صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید