• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116751
+
-

دستگیری استاد موبایل‌قاپی

انتظامی
دستگیری استاد موبایل‌قاپی


سارق قدیمی وقتی سن و سالش بالا رفت و متوجه شد که دیگر نمی‌تواند به‌راحتی از مردم سرقت کرده و پا به فرار بگذارد، تصمیم به آموزش سرقت گرفت. او ترک موتور شاگردانش می‌نشست و با آنها راهی موبایل‌قاپی می‌شد تا اینکه به دام پلیس افتاد.
به‌گزارش همشهری، متهم که مردی 50ساله‌ است از مدتی قبل و به‌دنبال وقوع موبایل‌قاپی‌های سریالی در منطقه13 آبان تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت. بررسی اظهارات شاکیان از این حکایت داشت که تمامی آنها در کوچه و خیابان‌های خلوت منطقه و زمانی که گوشی موبایل‌شان در دستشان بود هدف دزدان قرار گرفته و آنها در چشم‌برهم‌زدنی موبایل طعمه‌هایشان را سرقت کرده و پا به فرار گذاشته‌اند. بررسی اظهارات مالباختگان از این حکایت داشت که در همه سرقت‌ها 2موتورسوار نقش داشته‌اند که یکی از آنها مردی میانسال بوده است.
با این اطلاعات تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل یکی از سرقت‌ها موفق شدند تصاویر واضحی از دزدان به‌دست بیاورند. آنها به محض دیدن تصاویر سارقی را که ترک موتور نشسته بود شناسایی کردند. او یکی از قدیمی‌ترین موبایل‌قاپ‌های تهران بود که همزمان با ورود موبایل به کشور، موبایل‌قاپی را شروع کرده بود. این مرد 50ساله پیش از این بارها از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده بود، اما هر بار که آزاد شده بود، سرقت‌هایش را از سر گرفته بود.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان این خبر گفت: مأموران با بررسی پرونده‌های این مرد متوجه شدند که او مدتی قبل دستگیر شده و به زندان افتاده است، اما به‌نظر می‌رسید که به تازگی آزاد شده است. بنابراین با دریافت دستور قضایی راهی خانه این مرد شدند و در بازرسی آنجا حدود 27تلفن‌همراه و تبلت مسروقه کشف کردند.
وی ادامه داد: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، اعتراف کرد که موبایل‌ها را در چند روز اخیر سرقت کرده و پس از آزادی از زندان بیش از 30فقره سرقت انجام داده است. او همچنین گفت که پس از آزادی از زندان به‌دلیل سن بالا دیگر قادر نبود به تنهایی راهی سرقت شود برای همین جوانان را فریب می‌داد و با آموزش سرقت به آنها، ترک موتورشان می‌نشست و با آنها راهی سرقت می‌شد. این متهم پس از اعتراف به سرقت‌های سریالی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید