• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116747
+
-

بازگشت به زندگی از یک‌قدمی قاتل خاموش


خانواده 4نفره به‌دلیل نشت گاز منواکسید‌کربن در خانه‌شان تا یک‌قدمی مرگ پیش رفتند اما حضور بموقع آتش‌نشانان، آنها را به زندگی بازگرداند.
به گزارش همشهری، صبح دیروز به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که خانواده‌ای 4نفره ساکن شرق تهران دچار گازگرفتگی شده‌اند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. دقایقی بعد  آتش‌نشانان 2ایستگاه خود را به محل حادثه واقع در خیابان 196شرقی تهرانپارس رساندند. آنجا ساختمانی 4طبقه و 8واحدی بود و حادثه در طبقه سوم اتفاق افتاده بود. زمانی که آتش‌نشانان وارد این خانه 65متری شدند، پی بردند در آنجا 4نفر شامل پدر و مادر میانسال و 2پسر جوان‌شان زندگی می‌کنند که همگی دچار گازگرفتگی شده‌اند.
سید‌جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: وقتی همکارانم وارد این خانه شدند، 2پسر جوان بی‌حال بودند اما وضعیت پدر و مادر کمی بهتر بود. همکارانم به سرعت حادثه‌دیدگان را از محل خارج کردند و به این ترتیب جان آنها نجات پیدا کرد. وی درباره علت وقوع این حادثه گفت: چندین عامل باعث وقوع این حادثه شده است. یکی از این عوامل بسته‌بودن در و پنجره‌ها و همه منافذ بود که باعث تجمع گاز در خانه شده بود. از سوی دیگر آبگرمکن خانه نیز به‌طور طولانی‌مدت روشن مانده و گاز زیادی تولید کرده بود. همچنین برای آبگرمکن از دودکش آکاردئونی که فاقد ایمنی است استفاده شده بود و در قسمت خروجی دودکش هم هیچ کلاهکی وجود نداشت. ملکی در ادامه به شهروندان توصیه کرد برای ایمنی بیشتر فقط از دودکش‌های ورق سفید گالوانیزه به‌عنوان دودکش وسایل گرمایشی استفاده کنند و در بخش بیرونی نیز دودکش باید دست‌کم یک متر به سمت بالا ادامه داشته باشد و از کلاهک اچ استفاده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید