• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 آذر 1399
کد مطلب : 116734
+
-

خسارت 2500میلیاردی به حوزه حمل‌ونقل

پیگیری
خسارت 2500میلیاردی به حوزه حمل‌ونقل

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور که در جریان مشکلات رانندگان اتوبوس‌های بین شهری قرار دارد، با اعلام اینکه براثر شیوع کرونا 43درصد از شمار مسافران و 23درصد از شمار سفرها کاهش‌ یافته و ضرر هنگفتی به این ناوگان وارد شده است، به همشهری می‌گوید: کرونا تاکنون هزار میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و با احتساب بخش‌های غیرمستقیم بیش از 2500میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل مسافر ضرر وارد کرده است که این رقم می‌تواند صرف پرداخت حقوق و به‌روز کردن ناوگان شود.
داریوش باقر جوان با اشاره به اینکه به رانندگان اتوبوس کمک‌هایی می‌شود تا درآمدهای ماهانه آنها کاهش نیابد، می‌افزاید: هم‌اکنون هزینه‌ها در این بخش بسیار افزایش یافته و این موضوع باعث می‌شود که رانندگان با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوند. با وجود اینکه در برخی سفرها اتوبوس حتی با یک یا ۲مسافر حرکت می‌کند، اما تلاش شده وسیله نقلیه در هر شرایطی فعالیت کند و سعی کرده‌ایم تعداد سرویس‌ها را کاهش ندهیم زیرا حقوق رانندگان متناسب با سرویس‌هایی که انجام می‌دهند، تعیین می‌شود.
او در زمینه حمایت‌های صورت‌گرفته از بخش حمل‌ونقل مسافری توضیح می‌دهد: با پیگیری انجام شده ۶میلیون تومان وام کرونا برای رانندگان و ۱۲میلیون تومان برای هر نفر از کارکنانی که تعدیل نشده و بیمه آن واریز شده باشد، پرداخت می‌شود. تاکنون 98هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و برای ایجاد مزیت‌های بالاتر پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا تغییر شغل در این حوزه صورت نگیرد.
این مسئول درباره افزایش هزینه‌های خودرو می‌افزاید: قیمت و هزینه‌های اتوبوس‌ها در طول یکی دو سال گذشته بسیار افزایش یافته، به‌طوری‌که اگر یک قطعه کوچک این ناوگان با مشکل مواجه شود بسیاری از رانندگان از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند و این موضوع باعث شده که متناسب با نرخ اتوبوس، نرخ‌های این لوازم هم افزایش یابد. به همین علت جلسات مکرری با سازمان‌های بازرسی و وزارت صمت برگزار کرده‌ایم تا تدابیری در این زمینه درنظر گرفته شود که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد. علاوه بر قطعات یدکی و لوازم این بخش مشکل لاستیک و کمبود آن هم همواره مطرح شده که در همین راستا با پیگیری انجام شده و دستور وزیر راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰۰هزار حلقه لاستیک سنگین که در حال ورود به گمرکات بودند، مشمول ارز یارانه‌ای 4200تومانی شدند و بخشی از مشکلات تا 2‌ماه آینده برطرف می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید