• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 2 آذر 1399
کد مطلب : 116449
+
-

رکورد جهانی ترامپ 200 توییت در روز

دو رئیس‌جمهور و چندین خواننده؛ برترین چهره‌های جهان توییتر

رکورد جهانی ترامپ 200 توییت در روز


سمیرا رحیمی ـ خبرنگار

توییتر در تسخیر موسیقی‌دانان و فعالان صنعت و هنر موسیقی است. اکثریت فهرست معروف‌ترین کاربران توییتر با خوانندگان مشهور آمریکایی است؛ پدیده‌ای که با توجه به رابطه تنگاتنگ توییتر با رویداد‌های جهان و سیاست و در شرایطی که یکی از جنجالی‌ترین رؤسای جمهور جهان تصمیمات مهم خود، ازجمله عزل و نصب مقامات کشور را از طریق توییتر انجام می‌دهد، کمی عجیب به‌نظر می‌آید. اگرچه در فهرست 20کاربر توییتری با بیشترین تعداد دنبال‌کننده، نام 2رئیس‌جمهور و 2نخست‌وزیر هم به چشم می‌خورد و برتر…ین کاربر توییتری جهان از نظر تعداد دنبال‌کننده، یک رئیس‌جمهور سابق است، اما بازهم فعالان حوزه موسیقی بیشترین سهم را در میان مشهورترین‌های توییتر از آن خود ساخته‌اند. 50درصد از فهرست 20نفره برترین‌های توییتری در جهان در اختیار فعالان جهان موسیقی است، چهره‌های سیاسی و برندها هرکدام 15درصد از فهرست را تشکیل داده‌اند. فعالان حوزه سرگرمی 10درصد و چهره‌های رسانه‌ای و ورزشکاران هرکدام 5درصد از فهرست را به‌خود اختصاص داده‌اند. با این همه برترین توییت جهان که بیشترین تعداد لایک و بازدید را داشته است، به هیچ‌یک از برترین دسته‌بندی‌های کاربری توییتر ارتباطی ندارد. این توییت از صفحه هنرپیشه هالیوودی، چادویک بوزمن در تاریخ 28آگوست 2020 پست و در آن مرگ این هنرپیشه در اثر ابتلا به سرطان توسط خانواده‌اش تأیید شده است. صفحه بوزمن 2.1میلیون دنبال‌کننده دارد و آخرین توییت در صفحه او 7.6میلیون بار دیده شده است.

وقتی طرفداران رئیس‌جمهور سابق بیشتر هستند 
باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، درحال حاضر مشهورترین کاربر توییتر در جهان است. 126.1میلیون نفر او را در توییتر دنبال می‌کنند و آخرین پست توییتری او درباره ‌کتاب جدیدش، بیش از 7هزار و400اظهارنظر و 13.8هزار رأی‌توییت دریافت کرده و 142هزار نفر آن را لایک کرده‌اند. اوباما، یکی از پرطرفدارترین توییت‌های خود را در اوایل سال 2020 ارسال کرد. پیام توییتری او درباره مرگ کوبی برایانت و دختر او در سانحه هوایی، 3.9میلیون بار دیده شد، اما این پربازدید‌ترین توییت اوباما به شمار نمی‌رود. پربازدیدترین توییت اوباما، واکنش او به حمله شارلوتزویل در سال 2017 بوده است که منجر به مرگ یک نفر و مجروحیت 19نفر شد. اوباما در این توییت، جمله مشهور نلسون ماندلا را بازگو کرد: «هیچ‌کس با توانایی نفرت ورزیدن نسبت به رنگ پوست، گذشته یا مذهب دیگران ‌زاده نشده است». این توییت که همراه با عکسی از اوباما در حال خوش و بش با چندکودک از نژاد‌های مختلف پست شده، 4.3میلیون بار دیده و 1.5میلیون بار ریتوییت شده است. پیام تبریک سال نوی باراک اوباما در سال 2019 از دیگر توییت‌های پرمخاطب او بود که ناخواسته هزاران بار توسط کاربران توییتر با توییت تبریک پرخاشگرانه و ناخوشایند دونالد‌ ترامپ مقایسه شد.

دومین چهره توییتری جهان و چند خواننده دیگر
درحال حاضر دومین کاربر مشهور توییتر در جهان جاستین بیبر، خواننده، آهنگساز و نوازنده کانادایی است که 113.1میلیون نفر دنبال‌کننده در توییتر دارد. بیبر از سال 2010، زمانی که یکی از آهنگ‌هایش به محبوبیت جهانی رسید، فعالیت مداوم خود را در توییتر حفظ کرده است و باوجود دنبال‌کننده‌های بی‌شمار، توییت‌های او به نسبت دیگر چهره‌های مشهور توییتری کمتر تبلیغاتی هستند و می‌توانند به اندازه توییت‌های هر کاربر عادی دیگری درتوییتر، پراکنده و درباره هر موضوعی باشند. او در اوایل سال 2020 براساس نظرسنجی از کاربران توییتری به‌عنوان هفتمین فرد تأثیرگذار در توییتر معرفی شد. دیگر افراد تأثیرگذار در این فهرست به‌ترتیب اهمیت، تیلور سوئیفت خواننده، ‌دونالد ترامپ، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، کیتی پری خواننده، ایلان ماسک کارآفرین، کریستیانو رونالدو، لیدی گاگا خواننده، برنامه تلویزیونی الن، آریانا گرانده خواننده و کیم کارداشیان بوده‌اند.
کیتی پری خواننده و آهنگساز آمریکایی، سومین چهره برتر توییتر و چهارمین فرد تأثیرگذار در این شبکه اجتماعی در جهان است. او با داشتن 108.8میلیون دنبال‌کننده از پست‌های توییتری‌ برای بازتاباندن افکار و پیام‌های شخصی استفاده می‌کند؛ اگرچه گاه و بیگاه پست‌های تبلیغاتی هم در میان توییت‌های او به چشم می‌خورد. درخواست کیتی پری از نوجوانی نوزده‌ساله که کاور جدید‌ترین آلبوم او را بازطراحی کرده بود، برای طراحی کاور آلبوم جدیدش و همچنین پیامی که در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پست کرده است، ازجمله پربازدید‌ترین توییت‌های او به شمار می‌روند. خبر انتشار آخرین آلبوم او با نام لبخند نیز مورد استقبال کاربران قرار گرفته و 63.3هزار بار دیده شده است. ریانا خواننده اهل باربادوس با 99.5میلیون دنبال‌کننده چهارمین فرد مشهور توییتری در جهان است که در گروه خوانندگان و فعالان حوزه موسیقی قرار می‌گیرد. توییت او در نوامبر سال 2018 در اعتراض به پخش یکی از آهنگ‌هایش در تجمع‌های انتخاباتی دونالد ترامپ جنجالی شد. توییت «نه من و نه هیچ‌یک از طرفدارانم اطراف تجمع‌های انتخاباتی رقت‌انگیز تو نخواهیم بود» 563.9هزار بار دیده شد و 115.4هزار بار ریتوییت شد. نقد به عملکرد ترامپ در کنار توییت‌های تبلیغاتی از موضوعاتی است که در توییت‌های این خواننده از فراوانی بالایی برخوردار است. تیلور سوئیفت با 87.4میلیون دنبال‌کننده، لیدی گاگا با 82.6میلیون دنبال‌کننده و آریانا گرانده با 78.8میلیون دنبال‌کننده از دیگر خوانندگانی هستند که در فهرست برترین چهره‌های توییتری جهان قرار دارند. الن دجنرس، مجری مشهور تلویزیونی نیز تنها فرد تلویزیونی در این فهرست است که با داشتن 79.5میلیون دنبال‌کننده، در میان 10چهره برتر توییتری جهان قرار گرفته است.

رئیس توییتر چه‌کسی را دنبال می‌کند؟
تنها چهره فوتبالی که در توییتر به اندازه جهان واقعی محبوبیت دارد، کریستیانو رونالدو است. عجیب نیست که او به‌عنوان یکی از برترین فوتبالیست‌های جهان، 89.2میلیون دنبال‌کننده در توییتر داشته باشد. او همچنین ششمین فرد و چهارمین مرد تأثیرگذار در جهان توییتر به شمار می‌رود که از دنبال‌کننده‌های مشهوری مانند یوسین بولت و جک دورسی (رئیس توییتر) برخوردار است. توییت‌های رونالدو معمولا شخصی بوده و بالاترین بازدید‌ها از توییت‌هایی است که زوایایی از زندگی شخصی یا سبک زندگی او را بازتاب می‌دهند.

رکوردار د بیشترین تعدادتوییت در روز
عنوان جنجالی‌ترین گزینه در میان مشهورترین چهره‌های توییتری جهان را شاید به جرأت بتوان به رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که روزهای آخر ریاست‌جمهوری خود را می‌گذراند اختصاص داد. توییت‌های دونالد ترامپ با 88.9میلیون دنبال‌کننده، شهرتی جهانی دارند. ترامپ پس از به قدرت رسیدن سرعت توییت‌هایش را افزایش داد. او در روز پنجم ژوئن2020 که یکی از پربارترین روزهای توییتری‌اش محسوب می‌شود، بیش از 200توییت در حوزه‌های مختلف پست کرد. او در دوران استیضاحش در ژانویه سال 2020 هم رکوردی 148تایی به نام خود ثبت کرد. ترامپ روز پیش از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 26توییت و روز برگزاری انتخابات، یعنی سوم نوامبر 29توییت ارسال کرد که 12مورد از آنها تنها در یک ساعت ارسال شدند. متوسط سرعت توییت کردن ترامپ در این روز 1.3توییت در ساعت بوده است. توییت‌های توهین‌آمیز او در واکنش به اعتراضات مردمی نسبت به قتل جورج فلوید و خشونت پلیس، اخراج‌های توییتری مقامات و پیام‌های توهین‌آمیز او به منتقدانش، ازجمله چهره‌های مشهوری مانند مریل استریپ و آرنولد شوارتزنگر، همگی پرمخاطب بوده‌اند، اما توییت اعلام ابتلای او و همسرش به کرونا بیشترین تعداد بازدیدکننده را درمیان دیگر توییت‌های او داشته و 1.8میلیون بار دیده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید