• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116238
+
-

در خانه بمانید و کتاب‌ها را رایگان تحویل بگیرید

مسجدجامعی: کتابفروشی‌ها نباید در مناسبات جدید کتاب حذف شوند

کتاب
در خانه بمانید و کتاب‌ها را رایگان تحویل بگیرید


همیشه پنجشنبه آخر هفته کتاب روز کتابگردی بوده است؛ روز ضیافت عمومی کتابفروشی‌ها. سنتی در چند سال اخیر شکل گرفته بود که کتابخوانان در این روز به کتابفروشی محبوب‌شان سر می‌زدند و کتاب می‌خریدند. در سال‌های اخیر در پنجشنبه‌های آخر آبان بارها هشتگ #من_هم_می_آیم در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است. هشتگی که کتاب‌بازان و دوستداران کتاب برای حمایت کتابفروشی محبوب‌شان به‌کار می‌برند. اما کتابگردی امسال به‌دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی به شکل دیگری برگزار می‌شود. تمرکز کتابگردی امسال بر ارسال رایگان کتاب و پرهیز از خرید حضوری است.
به گزارش همشهری، ستاد کتابگردی تسهیلاتی برای خرید غیرحضوری کتاب در تهران فراهم کرده است. دوستداران کتاب می‌توانند در خانه بمانند و کتاب‌ها را سفارش دهند و در منزل تحویل بگیرند. 
سفارش رایگان کتاب از ساعت ۹ تا ۱۶ روز پنجشنبه انجام می‌شود و پیک بادپا کتاب‌ها را به‌صورت رایگان به دوستداران کتاب می‌رساند.


احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و بنیانگذار روز کتابگردی به همشهری می‌گوید: «شرایطی نیست که بخواهیم همه به کتابفروشی‌ها بیایند و مثل سال‌های گذشته ازدحام شود و صف‌های طولانی شکل بگیرد و... بنابراین به جای «من هم می‌آیم» گفتیم «کتاب می‌آید» و تسهیلاتی فراهم شده است تا متقاضیان کتاب را در منزل تحویل بگیرند.» 
مسجدجامعی از لزوم توجه همیشگی کتابخوانان به کتابفروشی‌ها می‌گوید: «روز کتابگردی برای توجه به کتابفروشی‌ها بوده که خوشبختانه جواب داده. در سال‌های گذشته کتابفروشان همیشه می‌گفتند که کتابفروشی‌ها در روز کتابگردی مثل شیرینی‌فروشی‌ها در شب عید بوده است. در این مناسبات جدیدی که دارد در محیط مجازی اتفاق می‌افتد، همیشه نگران حذف کتابفروشی‌ها هستم. 
یعنی حتی اگر قرار است کتاب را به شیوه‌های جدید فروش به‌دست خواننده برسانیم، باز هم کتاب را باید از کتابفروشی بخریم، نه از ناشر تا کتابفروشی از چرخه کتاب حذف نشود. امسال با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته خوشبختانه باز هم مردم می‌توانند کتاب‌هایشان را از کتابفروشی‌ها خریداری کنند.»  طرح تخفیف پاییزه کتاب از شنبه 24آبان (همزمان با هفته کتاب) آغاز شده و تا جمعه 30آبان ادامه دارد. همه کتابفروشی‌های عضو طرح کتاب‌های خود را با تخفیف 20درصد به‌فروش می‌رسانند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید