• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116217
+
-

نکته بازی/استعفای خونش کم شده بود

خب کم‌کم داشتیم نگران یحیی گل‌محمدی می‌شدیم؛ چون مدتی بود که اخم و قهر نکرده بود. یحیی در ذوب‌آهن با مدیران باشگاهش درگیر شد، همینطور در شهرخودرو و پرسپولیس. کلا هر 2 هفته یک‌بار حرف از استعفا می‌زند، بنابراین اینکه مدتی ساکت مانده بود واقعا جای نگرانی داشت. خب البته بعضی‌ها معتقدند گرد و خاک رسول‌پناه و بی‌باکی عجیب او در حرف زدن طوری بود که گل‌محمدی ترجیح داد مدتی سکوت کند. حالا اما سرمربی پرسپولیس بار دیگر بعد از ملاقات با مدیرعامل جدید باشگاه گفته: «نامه‌های زیادی مبنی بر تهدید به کناره‌گیری ارسال کرده‌ام، اما فعلا قصد قطع همکاری ندارم.» خب خدا را شکر که آقای یحیی این سنت پسندیده را فراموش نکرده است. بالاخره زندگی باید هیجان داشته باشد دیگر!

تماشاگر نداریم، فحش داریم!
یکی از شگفتی‌های منحصربه‌فرد فوتبال ایران هم آن است که در لیگ برتر تماشاگر نداریم، اما فحش داریم! بعد از بازی پیکان و نفت آبادان، مهدی تارتار در نشست خبری حاضر نشد. دلیل تارتار هم این بود که برخی هواداران از بیرون ورزشگاه علیه او فحاشی کرده‌اند. حالا خوب است نفت این بازی را برده، وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد. فصل گذشته هم بعد از بازی نساجی و فولاد، کاروان تیم اهوازی به فحاشی برخی تماشاگران از خانه‌های مجاور ورزشگاه اعتراض داشت؛ شعارهایی که گویا بیشتر علیه مهدی هاشمی‌نسب سر داده شده بود. سر آن ماجرا فکری و نکونام تا نیمه‌شب روی آنتن فوتبال برتر جدل کردند. به هر حال کرونا اگرچه توانست تماشاگران را از ما بگیرد، اما «فحش» هنوز هست!

همین کافی است
کلا سوشا مکانی اینطوری است که وقتی شماره تلفنش را می‌گیرید، گوشی را برمی‌دارد و می‌گوید: «بفرمایید، بهترین دروازه‌بان جهان در خدمت شماست. چه کمکی می‌توانم بکنم؟» گلر پیشین پرسپولیس که هنوز هم اسمش جگر هواداران این تیم را آتش می‌زند، به تازگی یک مصاحبه دیگر انجام داده و ضمن تمجید از خودش پنبه امیر عابدزاده را زده است. حالا نه اینکه ما به‌خاطر کلین‌شیت بی‌زحمت امیر جلوی بوسنی جانب او را بگیریم، اما حتی آدم‌های مغرور هم باید مرز بین خودستایی و تخریب دیگران را حفظ کنند. میوندالن هم‌اکنون روی پله ماقبل آخر لیگ نروژ قرار گرفته و در 24بازی 41گل خورده است. با این حال آدم خودش باید از خودش راضی باشد که سوشا هست. خیلی هم خوب!

آقا بگذارید شروع شود، بعد!
استقلال جمعه فردا همین هفته با فولاد بازی دارد. بعد کمیته داوران برای این مسابقه محمد حسین زاهدی‌فر را به‌عنوان قاضی میدان معرفی کرده است. بلافاصله هم استقلالی‌ها نامه زده‌اند و به این انتخاب اعتراض کرده‌اند. زاهدی‌فر در برخی مسابقات اخیر اشتباهاتی علیه استقلال داشته که معروف‌ترین آنها به بازی فصل گذشته سپاهان و دیده نشدن هند پنالتی استنلی کی‌روش مربوط می‌شود. استقلالی‌ها اما همچنان ول‌کن نیستند و نمی‌خواهند او برای‌شان سوت بزند. معلوم هم نیست این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آنچه مسلم است اینکه اگر قرار باشد هر داوری بعد از یک یا چند اشتباه علیه یک تیم برای همیشه از سوت زدن مسابقات آن تیم محروم شد، کلا هیچ داوری برای هیچ مسابقه‌ای باقی نخواهد ماند. لااقل اجازه بدهید دو هفته از فصل جدید بگذرد، بعد این داستان‌ها را شروع کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید