• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116044
+
-

گزارش 2/مأموریت فرمانداران برای کنترل کرونا

وزیر کشور از فرمانداران سراسر کشور خواست بدون ملاحظه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای محدودیت‌ها استفاده کنند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مصوبات این ستاد در حکم مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است از فرمانداران سراسر کشور خواسته است بدون هیچ ملاحظه‌ای محدودیت تجمعات، ترددها و پروتکل‌های بهداشتی را  کنترل کنند. او گفته است: این مصوبات شاید یک پله هم از قانون بالاتر باشد؛ چون خود رهبر انقلاب فرمودند که مصوبات ستاد در حکم مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی است. به گزارش ایرنا، وزیر کشور که در نشست ویدئوکنفرانس با فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت سراسر کشور صحبت می‌کرد، گفت: برخی فرمانداران مراعات برخی رودربایستی‌ها را می‌کنند. هرجا رودربایستی دارید به من ارجاع بدهید و بر گردن من وزیر کشور بیندازید.

ظرفیت اجرای محدودیت‌ها را داریم
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح محدودیت برخورداریم، گفت: پلمب، ظرفیت مدیریت بحران، دادستان‌ها و شورای تامین را داریم، اما اشکال در عمل یا ضعف در فهم دقیق این قوانین و مقررات است. وزیر کشور با تأکید بر استفاده از این ظرفیت‌ها، ادامه داد: دادستان در جلسه حضور دارد و از او بخواهید در جایگاه مدعی‌العموم وارد شود که می‌شود. از قوه قضاییه که با دقت و جدیت پای کار آمدند، تشکر می‌کنم. وزیر کشور ادامه داد: در همه بخش‌های مختلف ضمانت‌ها، جرایم و تذکرات باید تهیه شود. می‌گویند دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی‌کنند. این درست است! اتفاقا روز گذشته 3افتتاحیه و یک جلسه در تلویزیون دیدیم که در  هیچ‌یک از 3مورد پروتکل رعایت نشده بود. رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: فرماندار و رئیس شبکه بهداشت گاهی شانه به شانه نشسته بودند و مردم وقتی این صحنه‌ها را می‌بینند، می‌گویند جدی نیست.

آمارها را کم نکنید
رحمانی‌فضلی با تأکید براینکه به هیچ‌وجه آمارسازی و مخفی‌کاری نباید داشته باشیم، خطاب به فرمانداران سراسر کشور، گفت: اینجا بحث جان مردم در میان است. وزیر بهداشت بر مبنای آمارهای شما تصمیم می‌گیرد. آمار فوتی‌ها را کم ندهیم و «اگر فوتی‌ها و مبتلایان زیاد شد و به مواردی نیاز دارید، بگویید». رحمانی‌فضلی، بانک‌ها را محل شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: مدیران‌عامل بانک‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها را موظف کنید و اگر چنین نکردند همانند مغازه‌ها این بانک‌ها را هم پلمب کنید؛ بنابراین به بانک‌ها هم باید دستورالعمل بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید