• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116016
+
-

نکته بازی/تب تند زود عرق می‌کند

در شرایطی که فقط یک هفته از مسابقات لیگ بیستم گذشته، باشگاه ماشین‌سازی قرارداد وحید بیاتلو را به‌مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد. بیاتلو به‌عنوان جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر تا پایان لیگ بیستم قرارداد داشت، اما حالا قراردادش تا پایان لیگ بیست‌ودوم تمدید شده است. احتمالا شکست 3 بر صفر هفته اول برابر شهرخودرو باعث اتخاذ این تصمیم تاریخی شده است! خارج از شوخی حمایت از مربی جوان خیلی هم کار خوبی است؛ اما به شرط اینکه مدیران باشگاه از آن سوی بام سقوط نکنند. سال 94علیرضا رحیمی که مدیرعامل وقت باشگاه راه‌آهن بود، قرارداد مهدی تارتار را به‌مدت 5 سال تمدید کرد و 5 هزار کلمه هم در این مورد مصاحبه انجام داد، اما 5 هفته بعد او را اخراج کردند! حالا البته امیدواریم این اتفاق برای بیاتلو رخ ندهد.

دایی راضی است، خیابانی ناراضی
جواد خیابانی در جریان بازی فرانسه و پرتغال در جمله‌ای فراموش‌نشدنی گفته بود: «الان کل فرانسوی‌ها دارند به‌خاطر ما و علی دایی بازی می‌کنند تا مبادا کریس رکورد او را بزند.» بعد از این جمله که تاریخ گزارشگری را به 2 بخش قبل و بعد از خودش تقسیم کرد، علی دایی با یک رسانه ایتالیایی مصاحبه کرده و گفته: « افتخار می‌کنم بازیکنی در کلاس رونالدو رکورد مرا بشکند. اگر این اتفاق رخ بدهد، خودم نخستین نفر برای او پیام تبریک می‌فرستم.» در مجموع به‌نظر می‌رسد آنقدر که دیگران از شکسته شدن رکورد دایی ناراحت هستند، خودش مشکلی با این مسئله ندارد. طبیعتا رکوردها مال شکستن هستند و چه بسا اگر رونالدو در این مسیر قرار نمی‌گرفت، در دنیا کسی اصلا یاد دایی نمی‌افتاد. با این همه ما از تلاش مشفقانه فرانسوی‌ها برای حفظ این رکورد قدردانی می‌کنیم!

پول آب و غذا هم نداری؟
سجاد آقایی، مهاجم استقلال مصاحبه کرده و گفته: «نه جای خواب دارم، نه کرایه ماشین و نه پول غذا.» بارها در مورد رفتارهای ناعادلانه مدیران باشگاه‌ها با بازیکنان جوان صحبت شده است که این مورد هم در همان طبقه جا می‌گیرد و قابل نقد است. با این حال اینکه بازیکنی مثل آقایی 2 سال بعد از حضور در استقلال و البته یک نیم‌فصل حضور قرضی در ذوب‌آهن حتی پول غذا هم نداشته باشد، غیراز ضعف باشگاه نشان‌دهنده اشکال خود بازیکن هم هست. اگر فرض کنیم قرارداد آقایی با استقلال فقط سالی 100 میلیون تومان بوده، این یعنی بیش از 8 میلیون تومان در‌ ماه که حداقل دو برابر بیشتر از میانگین دریافتی بسیاری از مردم ایران است. بی‌مهری باشگاه سر جای خودش، اما پول غذا نداشتن آقایی هم کمی عجیب است و جای بحث دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید