• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116013
+
-

تعطیلی‌های ورزشی استارت خورد

والیبالی‌ها با هشدار لیگ‌شان را تعطیل کردند اما فوتبالی‌ها کماکان به برگزاری بازی‌ها اصرار دارند

لیگ برتر والیبال برای 2هفته تعطیل شد تا شایعه تعطیلی تمامی مسابقات ورزشی از اول آذرماه جدی‌تر از قبل دنبال شود. براساس اخبار منتشرشده، ستاد مقابله با کرونا در ورزش روز گذشته تشکیل جلسه داد؛ جلسه‌ای که در آن اعضا رأی به تعطیلی دوهفته‌ای تمامی مسابقات دادند و حالا منتظرند این رأی مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بگیرد. جالب اینکه شهرام عظیمی، رئیس سازمان لیگ والیبال می‌گوید فدراسیون از دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی پیروی و لیگ را تعطیل کرده است. عظیمی در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهد: «نامه‌ای از ستاد مقابله با کرونا به فدراسیون آمد مبنی بر اینکه فعالیت‌های ورزشی در 2هفته آینده تعطیل است. به این ترتیب هفته‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم لیگ والیبال که قرار بود از پنجم تا دهم آذر به‌صورت متمرکز در تهران برگزار شود، لغو شد.»
  محمد اسدمسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی مدعی است تا این لحظه فقط به فدراسیون‌ها هشدار داده شده است. او در این خصوص گفته است: «به همه فدراسیون‌های ورزشی هشدار داده‌ایم که اگر تعطیلی دوهفته‌ای از شنبه هفته آینده آغاز شد، هیچ رویدادی برگزار نشود. اگر این تعطیلی مکتوب به ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، اعلام و ابلاغ شود تصمیمات جدیدی گرفته می‌شود و در مورد برگزاری یا تعطیلی لیگ‌های ورزشی اطلاع‌رسانی می‌کنیم. در رابطه با لیگ‌هایی هم که در حال برگزاری هستند تا پایان هفته جاری مشکلی وجود ندارد.»
 دیروز فریده شجاعی، نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال برخلاف عظیمی گفت که هنوز مصوبه‌ای در مورد تعطیلی لیگ بسکتبال به فدراسیون اعلام نشده و لیگ بسکتبال زنان طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال هم هنوز تکلیف لیگ برتر و سایر مسابقاتش را مشخص نکرده و معلوم نیست هنوز نامه‌ای به این فدراسیون فرستاده شده یا خیر. البته سازمان لیگ به برگزاری بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک اصرار دارد و حتی اسامی داوران هفته پیش‌رو را هم اعلام کرده است. اینطور که گفته می‌شود برخی از مدیران تیم‌های لیگ برتری برای پیگیری تعطیلی احتمالی در روزهای اخیر تماس‌های زیادی با مدیران سازمان لیگ داشته‌اند و با این پاسخ روبه‌رو شده‌اند که مسابقات قرار است طبق برنامه برگزار شود. البته مدیران سازمان لیگ در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند در صورت دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چاره‌ای ندارند جز اینکه لیگ را تعطیل کنند.
 در این شرایط این شائبه به‌وجود آمده که شاید تعداد مبتلایان به کرونا در والیبال افزایش یافته که فدراسیون تصمیم به تعطیلی لیگ گرفته است. عظیمی، رئیس سازمان لیگ والیبال این موضوع را تأیید نمی‌کند: «در این چند هفته‌ای که لیگ متمرکز برگزار شد، یک مورد نمونه مثبت هم نداشته‌ایم.»
 با توجه به تمام این حرف‌و‌حدیث‌ها به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی معوقه هفته اول نفت‌آبادان و پیکان مشکلی ندارد و این تیم‌ها امروز به مصاف هم می‌روند. حتی به‌نظر نمی‌رسد بازی‌های پنجشنبه و جمعه هفته دوم هم برگزار نشود اما باید منتظر ماند و دید ستاد ملی کرونا مجوز بازی‌های شنبه پیکان-شهرخودرو و پرسپولیس- نفت‌آبادان را صادر می‌کند یا خیر.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید