• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115883
+
-

تاکسی‌های پرنده لیلیوم بر فراز فلوریدا

تاکسی‌های پرنده یک استارتاپ با هر بار شارژ الکتریکی می‌توانند 300 کیلومتر پرواز کنند

جهان استارتاپی
تاکسی‌های پرنده لیلیوم بر فراز فلوریدا

لیلیوم (Lilium) یکی از معدود استارتاپ‌هایی است که برای واقعی کردن‌رؤیای تاکسی‌های پرنده تلاش بسیار زیادی را انجام داده و می‌دهد. این استارتاپ اکنون با آشکار کردن برنامه‌های مربوط به نخستین مرکز حمل‌ونقل‌اش در ایالات متحده، نگاه جدیدی از چشم‌انداز خود را به مردم ارائه کرده است.
نخستین «vertiport» شرکت برای اورلاندو در فلوریدا برنامه‌ریزی شده و نخستین گام در شبکه‌ای به‌حساب می‌آید که امیدوار است روزی کل آمریکا را در بربگیرد. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، دقیقاً مانند مدل مفهومی اوبر یعنی Skyber، فرودگاه‌های لیلیوم (vertiports) به‌عنوان ایستگاهی برای افرادی که قصد سفر با تاکسی‌های پرنده را دارند، درنظر گرفته شده است. لیلیوم، پرنده‌های برقی را در منطقه دریاچه نونا در اورلاندو خواهد داشت که عمود پرواز بوده و گنجایش 5نفر را دارند. طبق گفته این استارتاپ، لیلیوم جت (تاکسی پرنده آنها) می‌تواند با هر بار شارژ حدود 300کیلومتر مسافت را طی کند.
این میزان برای اتصال مناطق مختلف در سراسر ایالت فلوریدا و در دسترس قرار داشتن برای بیش از 20میلیون نفر کافی به‌نظر می‌رسد. مقامات استارتاپ لیلیوم برای راه‌اندازی مراکزشان با مقام‌های شهرهای اورلاندو و تاویستاک و همچنین شرکت توسعه‌دهنده مربوط به دریاچه نونا، همکاری کرده و می‌گویند نخستین vertiport شبیه یک «هنر نمادین» در منطقه خواهد بود. در کنار برنامه‌های خود در فلوریدا، مقام‌های استارتاپ لیلیوم می‌گویند که طیف وسیعی از طرح‌های vertiport استاندارد را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند در مکان‌های مناسب به‌صورت پیش‌ساخته مونتاژ و یا در زیرساخت‌های موجود ادغام شود. به گفته آنها، می‌توان برای کاهش هزینه‌ها و زمان ساخت، قطعات این ایستگاه‌ها را خارج از محل مورد نظر برای احداث مونتاژ کرد. براساس اعلام رسمی استارتاپ لیلیوم، نخستین مرکز کنترل در سال2025 ایجاد خواهد شد. پیش‌تر هواپیمای کاملا برقی VOTL برای نخستین‌بار در سال2016 به‌عنوان یک نمونه اولیه معرفی شد. این هواپیما که 2 صندلی داشت، پروازهای آزمایشی متعددی را انجام داده است؛ ازجمله سفرهایی با سرعت بیش از 100کیلومتر در مسیرهای مختلف و گاه سخت. انتظار می‌رود محصول نهایی با سرعت 300کیلومتر در ساعت حرکت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید