• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115484
+
-

کیوسک/روزنامه تایمز انگلیس/تولید واکسن و بازگشت امید به زندگی


خبر موفقیت شرکت داروسازی فایزر در پیشبرد تولید واکسن کرونا، گزارش یک روزنامه تایمز انگلیس است. این شرکت گفته است که واکسن تولیدی‌اش، تا «90درصد مؤثر» است. تایمز در گزارش خود به زوج دانشمند ترک‌تبار آلمانی که نقشی کلیدی در توسعه این واکسن داشته‌اند، پرداخته و نوشته است که ممکن است شرکت این دو دانشمند، در پی توزیع جهانی واکسن، حدود 3میلیارد پوند درآمد داشته باشد.

وال‌استریت ژورنال (آمریکا)
کرونا، اولویت دولت بایدن


جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در نخستین اقدام خود در تشکیل دولت انتقالی، ایجاد کارگروه مقابله با همه‌گیری کرونا را در اولویت قرار داده است. این اقدام بایدن، به سوژه گزارش اول روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال تبدیل شده است. وال‌استریت نوشته که بایدن و کامالا هریس معاون او، دوشنبه توسط تیم انتقالی دولت جدید درباره آخرین تحولات همه‌گیری توجیه شده‌اند و بایدن به دانشمندانی که در تولید واکسن نقش داشته‌اند، به‌خاطر دستاوردشان تبریک گفته است.

روزنامه دیلی تلگراف [انگلیس]
روز بزرگ بشریت


روزنامه دیلی تلگراف ساخت واکسن توسط شرکت فایزر را روز بزرگ بشریت نامیده است. به نوشته این روزنامه، انگلیس 40 میلیون دوز از این واکسن را خریداری کرده و وزارت بهداشت این کشور در حال راه‌اندازی هزار و 500 مرکز تزریق واکسن است تا به محض دریافت آن، نسبت به تزریق واکسن به افراد مسن اقدام کند. در فاز بعدی، افراد جوا‌ن تر در فهرست تزریق قرار دارند.

روزنامه الاخبار [لبنان]
برای دو ماه نفس‌ها در سینه حبس است


روزنامه الاخبار در صفحه نخست خود به تنش‌های احتمالی که ممکن است تا پیش از خروج ترامپ از کاخ سفید رخ دهد پرداخته است. در گزارش این روزنامه آمده: به نظر نمی‌رسد ترامپ تمایلی برای خروج مسالمت‌آمیز از کاخ سفید داشته باشد. الاخبار همچنین سناریوهای احتمالی درباره تنش‌آفرینی ترامپ در خاورمیانه تا پیش از مراسم تحلیف بایدن را بررسی کرده است.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید