• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115470
+
-

با مردم / چیزی به اسم سرماخوردگی در این شرایط نداریم

با مردم / چیزی به اسم سرماخوردگی در این شرایط نداریم


در شرایط بحرانی کرونایی که به‌سر می‌بریم برخی مراجعان به مراکز بهداشتی عنوان می‌کنند که سرما خورده‌اند. به‌عنوان یک پزشک همانطور که همکارانم بارها گفته‌اند اعلام می‌کنم که چیزی به اسم سرماخوردگی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد و اگر علائمی شبیه سرماخوردگی دارید کرونا گرفته‌اید، مگر اینکه آزمایش‌های دقیق خلاف آن را ثابت کند؛ پس با علائم سرماخوردگی سریعا برای درمان اقدام کنید و اصلا فکر نکنید که کرونا نگرفته‌اید.
پزشک عمومی از تهران

  جاده کلدار فنوج چه زمانی بازگشایی می‌شود
همه‌ساله در مسیر فنوج به نیکشهر و ایرانشهر، عده‌ای قربانی جاده ناایمن می‌شوند، درحالی ‌که مسئولان می‌گویند عملیات اجرایی جاده ترانزیتی کلدار 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما همچنان خبری از تسریع در احداث آن نیست. جاده کلدار 38کیلومتر طول دارد که می‌تواند مسیر رفت‌وآمد مردمان فنوج را به نیکشهر و ایرانشهر کوتاه کند و در زمان حوادث ازجمله بارندگی، این جاده می‌تواند نقش مؤثری در تردد و امداد داشته باشد.
فهمی از فنوج سیستان و بلوچستان

  چرا تست کرونا نباید رایگان باشد
اینکه در این شرایط بحرانی و اقتصادی از مردم برای تست کرونا پول می‌گیرند واقعا تأسفبار است. جدای از این موضوع، چندگانگی قیمت تست کرونا را چگونه بپذیریم. برادرم در کرج 123هزار تومان برای تست داده است، ما در درمانگاه دولتی 238هزار تومان، یکی از نزدیکان در درمانگاه خصوصی 532هزار تومان و دوستی در بیمارستان 700هزار تومان! واقعا توان یکسان‌سازی‌ قیمت را هم ندارند درحالی‌ که تست رایگان می‌تواند از ابتدایی‌ترین خدمات دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا باشد.
احمدزاده از تهران

   آزادراه تبریز به ارومیه چه شد؟
پروژه آزادراه ارومیه-تبریز ازجمله مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی شمال‌غرب است که به‌عنوان حلقه مفقوده آزادراهی ارومیه به پایتخت می‌تواند با کاهش مسیر ترانزیت از پایانه مرزی سرو، نقش مهمی در تسهیل دسترسی به پایانه‌های مرزی استان، رونق گردشگری و کاهش تصادفات داشته باشد، ولی با این‌‌همه اجرای این پروژه بارها میان پیمانکاران دست به‌دست شده و اکنون نیز مجری آن بنیاد تعاون ناجا است و تاکنون بارها برگزاری جلسه و وعده‌های مسئولان هم باعث نشده است اجرای این طرح اندکی جلو بیفتد. تا کی باید از جیب مردم برای کم‌کاری‌ها هزینه شود؟
عبدی از ارومیه

  به داد سرمایه‌های مردم در بورس برسید
سرمایه‌های مردمی در بورس به‌طور میانگین تا 70درصد ضرر داده‌اند و حتی صندوق پالایش یکم که با امید خریده بودیم تاکنون 5/1 میلیون ضرر داده است. چه زمانی دست از دستکاری بورس برمی‌دارند تا ما بتوانیم حداقل معادل پول خودمان را برداریم، سودش را نخواستیم و پیشکش به آنهایی که جز جیب مردم درآمدی ندارند.
امینیان از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید