• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115459
+
-

خبر روز/ تئاتر شهر و گردشگران خارجی

خبر روز/ تئاتر شهر و گردشگران خارجی

تئاتر شهر با وجود هزاران مشکل در محیط اطراف خود و همچنین حضور دستفروشان و شلوغی اطراف مترو و پارک چگونه می‌تواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد؟  
 به گزارش همشهری، رئیس موزه ملی ایران باستان در دیدار با مدیر تئاتر شهر از آمادگی کامل این موزه برای مشاوره و همکاری در امر بهسازی، ساماندهی اسناد تاریخی و توسعه پروژه‌های مبتنی بر«گردشگری هنری» تئاتر شهر خبر داد. جبرئیل نوکنده با حضور در تئاتر شهر ضمن بازدید از این مجموعه با ابراهیم گله دارزاده، مدیر تئاتر شهر دیدار کرد. مدیر تئاتر در این دیدار گفت: «آنچه در برنامه جدید مجموعه تئاتر شهر روی آن تمرکز داریم، الگوبرداری از فعالیت سایر مجموعه‌های نظیر تئاتر شهر در دنیاست که بسته به شرایط تاریخی و جایگاهی که در عرصه فرهنگ و هنر هر کشور دارند تلاش می‌کنند تا علاوه بر فعالیت‌های مشخص، در حوزه‌های گردشگری نیز حضور مؤثر و جدی داشته باشند. شرایطی که بنده معتقدم در مجموعه تاریخی - فرهنگی تئاتر شهر وجود دارد و می تواند با بسترسازی، بازنگری و بهسازی فضای داخلی روزانه میزبان طیفی از دوستداران تاریخ و هنر این سرزمین و حتی گردشگران خارجی باشد.»
وی همچنین یادآور شد: «علاوه بر آرشیو ارزشمندی که در زمینه عکس، پوستر و اطلاعات گروه‌های نمایشی داریم در مرکز اسناد و کتابخانه مجموعه نیز اسناد تئاتری بسیار ارزشمندی را داریم که هر کدام به تنهایی می‌تواند دربرگیرنده جذابیت های فراوانی برای علاقه‌مندان فرهنگ و حتی گردشگران داخلی و خارجی باشد. موضوعی که ما را بر آن داشت تا با دعوت از مدیران متخصص این حوزه و توانمندی‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی و مجموعه تئاتر شهر وجود دارد بتوانیم هر چه زودتر شاهد اجرایی شدن پروژه‌ای در حوزه «گردشگری هنری» باشیم.»
ابراهیم گله‌دارزاده در حالی صحبت از گردشگری هنری
می کند که مدت‌ها است وضعیت اطراف مجموعه تئاترشهر در انتظار ساماندهی بوده و با نبود امنیت کافی با توجه به محیط اطراف این مجموعه؛ چگونه می‌توان بعد از پایان ویروس کرونا تئاترشهر را برای گردشگران داخلی و به‌خصوص گردشگران خارجی آماده کرد. هر چند در این دیدار رئیس موزه ملی عنوان کرده که برای تحقق این اهداف در مجموعه تئاترشهر باید کارهای پیش زمینه‌ای اجرا شود که محور اصلی آن رفتار حفاظت محورانه و توجه به باید و نبایدهای موزه‌داری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید