• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115445
+
-

نکته بازی/ اما سر سیگار دعوا نمی‌کردند

صمد مرفاوی، یکی از چندین عضو کادر فنی استقلال گفته «دوره ما قلیان نبود. آن زمان سیگار بود که خب بعضی بازیکنان یواشکی می‌کشیدند.» خدمت صمدآقا عرض کنیم سیگار الان هم هست و سراغ داریم بازیکن لیگ برتری را که روزی یک پاکت می‌کشد. قلیان جای سیگار را نگرفته، بلکه به‌عنوان یک آپشن جدید به مجموعه دارایی‌های فوتبال ایران اضافه شده است! دیگر فرق دوره شما با این دوره آن است که آن زمان بازیکنان بعد از باخت از خانه بیرون نمی‌آمدند، اما الان بازیکن گرامی بعد از حذف تیمش در لیگ قهرمانان، جلوی همه برای خریدن قلیان تزیینی خیز برمی‌دارد و اگر هم کسی مانعش شود دعوا راه می‌اندازد. بعید است آن روزها کسی سر سیگار جنگ راه انداخته باشد!

مثلا الان که رفتی چه کار کردی؟
کلا در حوزه لژیونرها 2 تا خبر داریم که مدام تکرار می‌شود؛ یکی «شکست سنگین میوندالن با سوشا مکانی» است و یکی هم نیمکت‌نشینی علیرضا بیرانوند در آنتورپ بلژیک. البته از حق نگذریم در مورد بیرو گاهی تغییراتی ایجاد می‌شود و نیمکت جای خودش را به سکو می‌دهد. با این حال خبری از بازی کردن علیرضا نیست که نیست. در این شرایط او گفته: «کاش 2 سال زودتر به اروپا می‌آمدم.» اگر این حرف را مهدی طارمی می‌زد، کاملا منطقی بود. او از روز اولی که پایش را به پرتغال گذاشته دارد خبرهای درست و حسابی خلق می‌کند، اما بیرانوند اول باید ثابت کند اصل لژیونر شدنش درست بوده تا بعد برویم سراغ زمان آن.  خب زودتر می‌رفتی اروپا که چه کار کنی؟ شعبده‌بازی؟

نگران فکری هستیم
آقا قبلاً این نکته را در مورد مجید نامجو مطلق هم نوشتیم؛ همان زمانی که او در آسیا الاهلی را برد و در ایران رسانه‌ها با هانسی فلیک، سرمربی بایرن‌مونیخ مقایسه‌اش کردند. همان زمان نوشتیم که بدجور نگران این افراط و تفریط هستیم و بیشتر از همه دل‌مان برای خود نامجو می‌سوزد. سرانجام هم اتفاقی که از آن می‌ترسیدیم رخ داد و بنده‌خدا آقا مجید با یک باخت تبدیل به ناشی‌ترین و اشتباهی‌ترین مربی تاریخ فوتبال شد. حالا عینا همان اتفاق در مورد محمود فکری دارد رخ می‌دهد. استقلال او در نخستین بازی مس رفسنجان را برده و بعضی‌ها از همه‌‌چیز فکری دارند تعریف می‌کنند؛ ترکیب و تعویض‌هایش، بهانه نگرفتنش، مصاحبه بعد از بازی‌اش، انتخاب کادرفنی‌اش و حتی لباس‌هایش. بترس محمود خان، بترس.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید