• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115408
+
-

رسانه کاست

سخنرانی‌های مذهبی به یک محصول فرهنگی همه‌گیر تبدیل شد

رسانه
رسانه کاست

  ش. عزیز‌منش   

با آغاز دهه50 و گسترش استفاده از ضبط‌صوت و نوار‌کاست در میان خانواده‌های ایرانی، نوار‌کاست سخنرانی خطبای توانا و مشهوری که در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای تهران و شهرستان‌ها به سخنرانی و منبر می‌رفتند، بسیار رایج شد. مرحوم شیخ‌احمد کافی، مرحوم محمدتقی فلسفی و مرحوم فخرالدین حجازی با سخنرانی‌های خود در میان خانواده‌های ایرانی با اقبال فراوانی روبه‌رو شدند. عرضه این سخنرانی‌های روی نوار کاست به شکل گسترده‌ای شبکه توزیع مستقلی جدا از شبکه توزیع نوار موسیقی به‌وجود آورد. آگهی یک نمونه از عرضه‌کنندگان نوار کاست سخنرانی‌های مذهبی که در سال1352در روزنامه کیهان به چاپ رسیده نشان از گسترش این نوع از محصولات مذهبی- فرهنگی در میان خانواده‌های ایرانی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :