• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 20 آبان 1399
کد مطلب : 115338
+
-

کوتاه از حادثه/دستگیری دزدان مسلح طلا در شیراز

سارقان مسلح که پس از حمله به خودروی طلافروشان دوره‌گرد 3کیلو طلا سرقت کرده بودند، برای آنکه ردی از خود به‌جا نگذارند در جاده خودرویشان را به آتش کشیدند، اما سرانجام توسط پلیس دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، اواسط اردیبهشت‌ماه امسال چند طلافروش دوره‌گرد پس از خرید حدود 3کیلو طلا از استان بوشهر به سوی اصفهان به راه افتادند. آنها سوار برخودروی شخصی‌شان در جاده در حال حرکت بودند که ناگهان در مسیر برازجان-دالکی خودرویی به آنها نزدیک شد و سرنشینان آن که مسلح بودند راننده را وادار به توقف کردند. افراد مسلح، طلافروشان را با تهدید از خودرویشان پیاده و اقدام به بازرسی خودرو کردند. به نظر می‌رسید آنها از قبل طلافروشان را شناسایی و تعقیب کرده بودند و این بخشی از یک نقشه از پیش طراحی‌شده بود. مردان مسلح که 3نفر بودند پس از بازرسی خودرو موفق شدند کیسه‌های طلا را پیدا کنند. آنها درحالی‌که همچنان طلافروشان را تهدید می‌کردند همراه با 3کیلو طلا از آنجا گریختند.
طلافروشان که 3کیلو طلایشان را بربادرفته می‌دیدند، در تماس با پلیس جزئیات سرقت مسلحانه را شرح دادند و از مأموران کمک خواستند. در این شرایط بود که تحقیقات پلیسی در این خصوص آغاز شد. مشخصات خودروی سارقان به واحدهای مختلف پلیس در شهرهای اطراف داده شد تا در صورت مشاهده، خودروی آنها متوقف شود. ساعتی از این حادثه می‌گذشت که مأموران پلیس منطقه آب‌پخش با خودرویی شعله‌ور در نزدیکی جاده مواجه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این خودرو همان خودروی سارقان تحت تعقیب است. آنها در حقیقت قصد داشتند با آتش‌زدن خودرویی که از آن در این سرقت مسلحانه استفاده کرده بودند هیچ ردی از خود به‌جا نگذارند.
با وجود تلاش‌های گسترده پلیس، اما مأموران نتوانستند 3سارق مسلح را شناسایی کنند. با این حال رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار قرار داشت. 6‌ماه پس از این سرقت، کارآگاهان پلیس آگاهی دشتستان به اطلاعاتی درباره 3سارق تحت تعقیب دست یافتند. شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌داد آنها پس از سرقت به شیراز گریخته و در آنجا مخفی شده‌اند. در این شرایط گروهی از مأموران پلیس دشتستان راهی شیراز شدند و در عملیاتی ضربتی 3سارق مسلح را دستگیر کردند.
سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این‌باره گفت: با انتقال متهمان به دشتستان آنها ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه 3کیلو طلا از طلافروشان دوره‌گرد، اقرار کردند مدتی قبل در یکی از استان‌های دیگر نیز با این ترفند دست به سرقت طلا زده‌اند. به گفته وی هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سر می‌بردند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید