• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 20 آبان 1399
کد مطلب : 115322
+
-

کافه مجلس/ نامه رئیس‌مجلس به روحانی برای کادر درمان

رئیس مجلس از پیگیری تخصیص کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به موضوع مقابله با کرونا خبر داد. محمدباقر قالیباف دیروز در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: هفته‌ای نبوده است که کمیسیون بهداشت پیگیر معیشت کادر درمان نباشد. چه در جلسات با وزیر بهداشت و معاونان او، چه در نامه بنده به رئیس‌جمهور این موضوع به‌خصوص تخصیص کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی پیگیری شده است. وی تأکید کرد: امیدوارم با همدلی دولت، حل ‫معیشت کادر درمان به نتیجه ملموس برسد.

  تفحص مجلس از استانداری خوزستان
نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران گفت: در مجلس توافقات خوبی را با مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی‌ برای حل مشکل هفت‌تپه داشتیم حتی دستگاه‌های دولتی هم اعم از مجلس و قوه قضاییه به نگاه نزدیکی رسیدند اما متأسفانه آقای شریعتی استاندار خوزستان بنا به دلایلی که برای همگان واضح است درصدد است به‌نوعی در این مسیر سنگ‌اندازی کند. وی در این‌باره به فارس خبرداد: طرح تحقیق و تفحص از استانداری خوزستان توسط آقای مولوی نماینده آبادان در مجلس مطرح شده و جمع قابل توجهی از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرده‌اند و به‌زودی تصویب خواهد شد. موسوی بر همین اساس اضافه کرد:‌ اما در رابطه با موضوع هفت‌تپه هم بنده و جمع دیگری از نمایندگان مجلس طرح سؤال از وزیر کشور را به‌دلیل اقدامات تنش‌آفرین استاندار خوزستان آماده کرده‌ایم و به‌زودی تحویل هیأت رئیسه خواهیم داد.

  تعامل دشوار قالیباف با پایداری
رفتار چندماهه اخیر محمدباقر قالیباف در کرسی ریاست مجلس حکایت از آن دارد که او در میانه همراه شدن با پایداری‌ها و پشت کردن به آنها مانده است. از یک سو قالیباف اگر عزم جدی برای ماندن در پارلمان داشته باشد به صندلی کمتر از ریاست راضی نخواهد بود، تضمین کرسی ریاست هم همراه بودن این طیف از اصولگرایان با اوست. در چنین شرایطی قالیباف مجبور است پایداری‌ها را دور و بر خود نگه دارد تا در بزنگاه‌ها رأی آنها را پشت سر خود ببیند. به گزارش خبر آنلاین، سوی دیگر ماجرا اما خیز برداشتن قالیباف به سمت پاستور است. او اگر بخواهد زمزمه‌های این روزها درباره کاندیداتوری درانتخابات ۱۴۰۰ را تبدیل به واقعیت کند نیاز دارد خود را یک اصولگرای معتدل و میانه‌رو نشان دهد نه یک چهره تند از جنس پایداری‌ها. چه آنکه او در این مسیر نیاز به همراهی دیگر طیف‌های اصولگرا دارد، طیف‌هایی که برخی حتی سر سازگاری با پایداری‌ها ندارند. در چنین شرایطی قالیباف اگر خود را در مجلس همراه و همگام فرزندان سیاسی آیت‌الله مصباح نشان دهد بدون شک اعتماد طیف اعتدالی و عقلای اصولگرای بیرون پارلمان را از دست خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید