• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115193
+
-

پرداخت حقوق کارکنان اخراجی نیروهای مسلح

ایثارگران بدانند
پرداخت حقوق کارکنان اخراجی نیروهای مسلح

ماده ۱۴ قانون حقوق و مزایای مستمر، پس انداز ثابت، حق بیمه و بیمه درمانی مشمولین ارتش بیان می‌دارد: پرسنلی که با داشتن حداقل ۲۰ سال قدمت خدمت اخراج می‌شوند به عائله تکفل آنان وجوهی معادل سه پنجم حقوق مندرج در ماده ۱۵۴ قانون ارتش پرداخت می‌گردد.
همچنین در تبصره ماده ۱۸۷ قانون مقررات استخدامی سپاه مصوب ۲۱ مهرماه سال ۷۰ کسانی که بازخرید، مستعفی و یا اخراج می‌شوند صرفا مشمول دریافت مبلغ ریالی مرخصی‌های استفاده نشده براساس آخرین حقوق و مزایای دریافتی و کسور بازنشستگی و پس انداز شده و دریافتی دیگری به‌صورت مستمر از این بابت نخواهند داشت. این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای خانواده برخی از پرسنل اخراجی به‌ویژه آنانی که سابقه خدمت طولانی داشتند ایجاد کرده بود.
 در راستای رویکرد حمایتی به عائله تحت تکفل پرسنل نیروهای مسلح، رفع مشکلات و مسائل موجود پس از اخراج از خدمت، وحدت رویه مقررات مربوط به رهایی از خدمت در ارتش سپاه و نیروی انتظامی، بهره‌مندی عائله پرسنل از امکانات و خدمات بیمه درمانی، توانمندسازی و تقویت نظام تامین اجتماعی نیروهای مسلح و ارتقای سطح امید به آینده در میان پرسنل نیروهای مسلح لایحه‌ای  تقدیم مجلس شد. براساس این لایحه ماده ۱۴ قانون حقوق و مزایای مستمر ارتش مصوب سال ۶۸ و ماده ۱۹۷ قانون استخدامی نیروی انتظامی مصوب سال ۸۲ و ماده ۱۸۷ استخدامی سپاه اصلاح شد. برابر این اصلاحیه به عائله تحت تکفل آن گروه از کارکنان نیروهای مسلح که پس از سال ۱۳۶۸ با داشتن حداقل ۱۵ سال تمام سابقه خدمت براساس نظر مراجع قضایی و هیأت‌های مربوط به رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح اخراج شده‌اند براساس نظر هیأت‌های یادشده ماهانه وجوهی معادله سه پنجم حقوق بازنشستگی آنان پرداخت می‌شود. با تصویب این لایحه در مجلس کلیه کارکنان نیروهای مسلح که سابقه خدمت آنان ۱۵ سال باشد می‌توانند از حقوق و مزایای معادل سه پنجم حقوق بازنشستگی برخوردار شوند. کارکنانی که اخراج شده و شرایط مندرج در اصلاحیه قانونی را دارند با مراجعه به رده خدمتی می‌توانند پیگیر موضوع باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید