• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11515
+
-

کمی ساده‌تر از آب خوردن

کمی ساده‌تر از آب خوردن

قهرمانی بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا حتی برای هواداران این تیم هم جذابیت ندارد! بسیاری از طرفداران دوست دارند قهرمانی در سایه رقابت با یک یا چند تیم قدرتمند شکل بگیرد، اما در 6فصل اخیر، دریغ از تیمی که بتواند برای باواریایی‌ها در راه قهرمانی سدی ایجاد کند. ششمین قهرمانی پیاپی بایرن بازهم یک قهرمانی زودهنگام بود. در این 6دوره بایرنی‌ها همواره پیش از هفته پایانی قهرمان شده‌اند.
18-2017:   هفته بیست‌ونهم با برتری 4 بر یک در زمین آکسبورگ
17-2016: هفته بیست‌ونهم با برتری 6 بر صفر در زمین وولفسبورگ
16-2015: هفته سی‌وسوم با برتری 2 بر یک در زمین اینگول‌اشتات
15-2014: هفته سی‌ام با برتری یک بر صفر خانگی مقابل هرتابرلین
14-2013: هفته بیست‌وهفتم با برتری 3 بر یک در زمین هرتابرلین
13-2012: هفته بیست‌وهشتم با برتری یک بر صفر در زمین فرانکفورت
در 6فصل اخیر، بایرن تنها یک بار قهرمانی‌اش را در خانه مسجل کرده و 5بار دیگر در زمین سایر تیم‌ها جشن خود را برپا کرده است.
در تاریخ بوندس‌لیگا و فوتبال باشگاهی آلمان، بایرن با 28قهرمانی، پرافتخارترین تیم است و پس از این تیم، نورنبرگ با 9، بروسیادورتموند با 8 و شالکه با 7 قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. ایالت باواریا در مجموع با 40قهرمانی موفق‌ترین ایالت آلمان در فوتبال بوده است؛ بایرن (28)، نورنبرگ (9)، گروتر فورت (3) و مونیخ1860 (یک).
این دومین‌بار در تاریخ بوندس‌لیگا و اولین مرتبه در 24سال اخیر است که تیمی پس از اخراج سرمربی‌اش در میانه راه، در پایان همان فصل به قهرمانی می‌رسد.
یوپ هاینکس سرمربی بایرن‌مونیخ که پس از شکست 3‌بر‌صفر این تیم مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا، سکان هدایت را از دستان کارلو آنچلوتی گرفت، برای هشتمین‌بار است که قهرمان بوندس‌لیگا می‌شود. او 4بار به‌عنوان بازیکن بروسیامونشن‌گلادباخ و 4بار به‌عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ این عنوان را به‌دست آورده است.
روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن، با زدن 26گل بهترین گلزن بوندس‌لیگا محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد، او بتواند برای سومین بار عنوان آقای گلی را هم به‌راحتی به‌دست آورد. نزدیک‌ترین رقیبش، پیر امه‌ریک اوبامیانگ با 13گل است که در نیم‌فصل از بروسیادورتموند جدا شد و به آرسنال پیوست. نیلس پترسن مهاجم فرایبورگ هم 13گله است. ستاره لهستانی تاکنون 177گل در بوندس‌لیگا به‌ثمر رسانده و اگر در بازی‌های باقی‌مانده فرصت زدن 3گل دیگر را پیدا کند، می‌تواند به تنهایی در رده هفتم قرار گرفته و جای اشتفان کونتس را بگیرد. در جدول برترین گلزنان تاریخ بوندس‌لیگا، گرد مولر با 365گل حضور دارد. یوپ هاینکس سرمربی کنونی باواریایی‌ها با 220گل در رده سوم قرار دارد؛ رتبه‌ای که شاید لوا بتواند با دوفصل حضور دیگر در باواریا به آن برسد.
فرانک ریبه‌ری ستاره 35ساله فرانسوی باواریایی‌ها در روز تولدش به قهرمانی رسید و با این قهرمانی به جمع اولیور کان، باستین شواین‌اشتایگر و فیلیپ لام پیوست. آنها هر کدام توانسته‌اند 8بار قهرمانی بوندس‌لیگا شوند.
به‌دلیل اینکه بایرن‌مونیخ بیش از 20بار در بوندس‌لیگا قهرمان شده، آنها اجازه استفاده از 4ستاره طلایی رنگ را بالای لوگوی رسمی خود دارند. این ستاره‌ها دیگر نمی‌تواند افزایش یابد. طبق قانون، هر تیم با 3قهرمانی، یک ستاره، 5قهرمانی 2ستاره، 10قهرمانی 3ستاره و 20قهرمانی 4ستاره دریافت می‌کند.
یوپ هاینکس سرمربی بایرن در پایان بازی، کارلو آنچلوتی را هم در این موفقیت سهیم دانست و به او تبریک گفت. ساعاتی بعد، کارلتو هم با انتشار پیامی این موفقیت را به هاینکس و بایرنی‌ها تبریک گفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید