• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115073
+
-

خبرهای کوتاه/ رشد 32 درصدی کشف سلاح در نیمه نخست سال

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران اعلام کرد: در 6ماهه اول امسال آمار کشف سلاح 32درصد رشد داشت و ۳۳قبضه اسلحه شکاری و جنگی مجاز و غیرمجاز نیز توسط مأموران اجرایی کشف و ضبط شده‌است سعید محمودی افزود: این آمار بیانگر تأثیر افزایش گشت‌ها و پایش‌های یگان حفاظت محیط‌زیست استان درحوزه استحفاظی و برخورد با متخلفان شکار و صید است. به‌گزارش اداره حفاظت محیط‌زیست استان تهران، محمودی با هشدار به شکارچیانی که در فصل پاییز شکار می‌کنند، گفت: یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران در سطح مناطق حفاظت شده و شهرستان‌های استان در نهایت تلاش و کوشش و قاطع و بدون اغماض  با شکارچیان متخلف، برخورد و آنان رادستگیر و به مراجع قضایی معرفی می کند.

  پروتکل‌ دوربین‌گذاری در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست از تدوین پروتکل دوربین‌گذاری در زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی خبر داد و گفت: نیاز است ادارات کل محیط‌زیست، نقاطی را که در آنها نیاز به دوربین‌گذاری است از دستگاه‌های مختلف استعلام و مجوزهای لازم را دریافت کنند.
سعید منتظمی به ایسنا گفت: علاوه بر نقاطی که قرار است در آنها دوربین‌گذاری شود، افراد حاضر در محل، نوع برنامه‌های پایش و میزان حضور آنها نیز باید مشخص شود. به‌گفته وی، سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌دنبال پایش زیستگاه‌های یوزپلنگ‌ در کشور است و قرار است که بخش گسترده‌ای از زیستگاه‌ها چه در مناطق حفاظت شده و چه در مناطق آزاد پایش شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید