• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11507
+
-

سازمان لیگ باید دادگاهی شود

سید جلال حسینی: شیرین‌ترین قهرمانی ام با پرسپولیس بود

سازمان لیگ باید دادگاهی شود

حمید‌رضا علی‌پور| پرسپولیس بالاخره پدیده را برد و قهرمانی را جشن گرفت. سرخپوشان با این قهرمانی چهارمین قهرمانی تاریخ باشگاه را کسب کردند. اما این قهرمانی از یک جهت برای سرخپوشان ویژه بود و سید‌جلال حسینی کاپیتان سرخپوشان به عنوان کاپیتان پرسپولیس به پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ‌برتر بدل شد و حتی در پایان بازی سرمربی سرخپوشان این قهرمانی را به سید‌جلال حسینی تقدیم کرد. با سیدجلال بعد از این قهرمانی ارزشمند گفت‌وگو کرده‌ایم.
 قهرمانی پرسپولیس را تبریک می‌گوییم. به عنوان کاپیتان سرخپوشان توانستی برای دومین سال پیاپی با پرسپولیس قهرمان شوی.
خدا را شکر می‌کنم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. این قهرمانی حاصل تلاش یک نفر نیست و حاص تلاش یک تیم است، حاصل تلاش تمام بچه‌ها و هوادارنی که ما را حمایت کردند و واقعا در یکی از سخت‌ترین سال‌های لیگ‌برتر این قهرمانی به‌دست آمد و امیدوارم که در سال‌های بعدی هم این موفقیت به‌دست بیاید.
 البته زودتر از اینها باید قهرمان می‌شدید.
ما به این مسایل فکر نمی‌کردیم و بازی به بازی پیش می‌رفتیم. پدیده را همه می‌شناسند که چه تیم خوبی است و بازیکنان و مربی خیلی خوبی دارد. ما بعد از یک بازی سنگین که برابر نسف قارشی داشتیم به این بازی آمدیم اما  خوشبختانه خوب  بازی کردیم و توانستیم ببریم.
 قهرمانی پرسپولیس اما امسال با توجه به محرومیت در نقل‌و‌انتقالات خیلی ویژه بود.
دقیقا همین‌طور است. در ابتدای فصل شرایط بسیار سختی داشتیم و همه این را می دانستیم. ما در جمع 8تیم آسیا بودیم اما نگذاشتند که به خوبی تیم خودمان را تقویت کنیم و از ما هیچ حمایتی نشد. پرسپولیس خیلی تنها بود و قهرمان شد.
 تو با این قهرمانی به پرافتخارترین بازیکن لیگ تبدیل شدی. حالا که به گذشته نگاه می‌کنی چه احساسی داری؟
خب اول باید خدا را شکر کنم و باید بگویم که از این بابت خیلی خوشحال هستم اما وقتی به پشت سرم نگاه می‌کنم به روزهایی که گذشت، می‌بینم خیلی سختی‌ها را تحمل کردم و این قهرمانی باعث شد تا این سختی‌ها را فراموش کنم. خب البته قهرمانی امسال خیلی سخت به‌دست آمد و خودتان متوجه شدید که جام آوردن کار اصلا ساده‌ای نیست.
 وقتی به گذشته نگاه می‌کنی کدام قهرمانی برای تو شیرین‌تر
بوده است؟
من در لیگ ایران 6بار قهرمانی را تجربه کردم و باید بگویم هیچ قهرمانی شیرین‌تر از قهرمانی با پرسپولیس نیست. آن‌هم به‌خاطر هواداران پرسپولیس است همان‌طور که دیدید در بازی که ما میهمان بودیم نزدیک به 90 درصد ورزشگاه طرفدار پرسپولیس بودند.
 به نظرت پرسپولیس می‌تواند در سال آینده هم مدعی باشد؟
شرایط واقعا سخت است. من نمی‌خواهم یکسری از مسائل را باز کنم اما اگر این شرایط ادامه داشته باشد کار ما خیلی سخت می‌شود اما ما تلاش می‌کنیم سال آینده هم با قدرت بازی کنیم. هواداران هم بدانند که تیم سال آینده هم با همین بازیکنان قرار است بازی کند و ما از نقل‌و‌انتقالات محروم هستیم اما هرگز از تلاش دست بر نمی‌داریم.
 به نظر می‌رسد که با وجود شیرینی قهرمانی دلت خیلی پر است؟
بله دلم خیلی پر است. دلم از این پر است که ما در جمع 8تیم آسیا بودیم و می‌توانستیم در آسیا موفق شویم اما اجازه ندادند که تیم تقویت شود.
 پرسپولیس حالا باید خودش را آماده دیدار برابر السد کند.
اول فصل هم گفتم که باید تیم‌مان بهتر تقویت شود اما اجازه ندادند این اتفاق بیفتد. در نیم‌فصل هم نتوانستیم بازیکن بگیریم و فصل بعد هم نمی‌توانیم این کار را بکنیم. از همین جا می‌گویم تیم اگر تقویت نشود در آسیا به مشکل می‌خورد چرا که تیم‌ها خودشان را تقویت کرده و برخی تیم‌ها حتی 10بازیکن گرفته‌اند اما هیچ‌گاه نگذاشتند ما این کار را بکنیم و هیچ‌وقت هم نخواهند گذاشت.
 کمی از پرسپولیس فاصله بگیریم. تیم‌ملی دو بازی نسبتا خوب تدارکاتی انجام داد آیا این بازی‌ها می‌تواند به تیم‌ملی در جام‌جهانی کمک کند؟
تمام این بازی‌ها چه تدارکاتی باشد چه رسمی می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند و همه به‌دنبال این هستیم که با قدرت در جام‌جهانی حضور پیدا کنیم.
 در دو بازی آخر تیم‌ملی نیمکت‌نشین بودی.
همه ما باید به نظر کی‌روش احترام بگذاریم. تجربه کی‌روش به همه ثابت شده و همه ما باید از تجربه سرمربی تیم‌ملی احترام بگذاریم.
 به عنوان سوال آخر داستان طلبت از باشگاه نفت به کجا رسید.
من فقط یک جمله می‌گویم سازمان لیگ به‌عنوان نهادی که اجازه داد تیمی مانند نفت در لیگ بازی کند حالا مسئول است و اگر باشگاه نفت طلب ما را ندهد سازمان لیگ باید دادگاهی شود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید