• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115062
+
-

پایان انتظار گیمرها

دوستداران بازی در جهان تا چند روز دیگر می‌توانند به‌صورت عملی نسل جدید کنسول‌های مشهور را مقایسه کنند و آینده دنیای سرگرمی را ببینند

پایان انتظار گیمرها

ساسان شادمان منفرد- خبر‌نگار

نسخه جدید کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت به‌نظر به‌خاطر زندانی‌شدن بسیاری‌ها در خانه به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19، قرار است فروش بسیار خوبی داشته باشند. خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت که هر دوی این شرکت‌ها، ماه‌ها اقدام به انتشار اطلاعات مختلف درخصوص کنسول‌هایشان کردند و حالا هفته آینده، علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند به صورت عمومی «پلی‌استیشن5» و «ایکس‌باکس سری ایکس» را در دست بگیرند. باتوجه به علاقه گیمرها، هر دو شرکت تصمیم به پیش‌فروش محصولات جدید خود گرفتند و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری میلادی تقاضاهای بسیاری برای خرید این کنسول‌ها شکل بگیرد. در این میان شرکت سونی پیش‌بینی کرده که تا پایان‌ ماه مارس سال2021، بتواند 7میلیون و 600هزار دستگاه PS5 را به فروش برساند و از این حیث، رکورد PS4 را پشت سر بگذارد. نسبت به نسل کنونی کنسول‌ها که در سال2013عرضه شدند، نسل جدید، پیشرفت فوق‌العاده‌ای در زمینه سخت‌افزاری داشته است. هر دو کنسول، پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی بسیار قدرتمندتری دارند و از سیستم 4K نیز پشتیبانی می‌کنند.

وضعیت فروش کنسول‌های کنونی
سونی در مجموع بیش از 112میلیون و 400هزار دستگاه «پلی‌استیشن4» فروخته است. این رقم در مقایسه با فروش 52میلیون و 800هزار نسخه‌ای «ایکس‌باکس وان» شرکت مایکروسافت یک برتری خیره‌کننده را نشان می‌دهد. در این بین، «نینتندو سوئیچ» نیز توانسته به‌خاطر قابلیت‌های خیره‌کننده‌اش فروش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این شرکت ژاپنی هم توانسته 63میلیون دستگاه خود را در لابه‌لای رقابت و تبلیغات فراوان دو غول سازنده کنسول‌های بازی در جهان، به فروش برساند.

رقابت هست، نیست
وب‌سایت بی‌بی‌سی در گزارشی درخصوص عرضه کنسول‌های جدید به بازار نوشته است که مایکروسافت از محصول قبلی خود یعنی ایکس‌باکس وان، درس‌های بسیاری گرفته و در نسخه جدید تلاش کرده تا تمرکز کاری‌اش را روی بازی بگذارد و کمتر به مسائل حاشیه‌ای کنسول خود بپردازد. این موضوع می‌تواند رقابت با پلی‌استیشن5سونی را آسان‌تر کند. مدیران شرکت‌های مایکروسافت و سونی همواره در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که بین آنها هیچ رقابتی وجود ندارد، اما در واقعیت، گیمرها تمام محصولات آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. البته ناگفته نماند که تمامی افرادی که در این صنعت مشغول به‌کار هستند نیز چنین کاری را انجام می‌دهند. از آنجا که مردم پول کافی برای خرید هر دو کنسول را ندارند و البته نیازی نیز به چنین کاری احساس نمی‌شود، بنابراین همیشه یک انتخاب باید بین این دو صورت بگیرد که این موضوع کار را به مقایسه و ایجاد نوعی رقابت می‌کشاند.

نسخه‌های ارزان‌تر
خبرگزاری فرانسه در تشریح وضعیت حضور دو کنسول نسل جدید در بازار می‌نویسد: هر دو شرکت با ارائه نسخه‌هایی با قیمت پایین‌تر از کنسول‌های اصلی جدید خود، گامی را در جهت ارائه بازی‌هایی بر پایه ابر نیز برداشته‌اند. نداشتن درایو باعث ارزان‌تر شدن کنسول می‌شود که این می‌تواند برای گیمرهایی که از نظر مالی دچار مشکلاتی هستند، خبر بسیار خوبی محسوب شود.

رویکرد متفاوت در ارائه بازی‌ها
این بار مایکروسافت و سونی چشم‌اندازهای متفاوتی را برای آینده بازی ارائه می‌دهند. آنها در سرویس اشتراک نتفلیکس بسیار موفق عمل می‌کنند و به گیمرها امکان دسترسی به عناوین بیشتر از آنچه می‌توانند با پرداخت هزینه ماهانه تهیه کنند را می‌دهند. در مقابل مایکروسافت که تغییراتی در روش کاری خود در ارائه بازی‌ها داده است، شرکت سونی استراتژی مشابهی را دنبال می‌کند که در سال2013روی آن کار کرده است؛ فروش دیسک و دانلود با قیمت‌های اعلا.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید