• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114861
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ اکران اینترنتی «حسنی یه پهلوونه»


فیلم نمایش‌عروسکی «حسنی یه پهلوونه» با طراحی و کارگردانی عادل بزدوده در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران می‌شود. به گزارش همشهری، این نمایش عروسکی براساس نوشته کیوان اقبالی‌گوران تولید شده است. در این نمایش از ناصر احمدی‌فر، علی افشاری، پری‌ناز آل‌آقا، سارا اقبال و ... به‌عنوان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک‌ها نام برده شده است. علاقه‌مندان تا پایان آبان۱۳۹۹ می‌توانند فیلم این نمایش را در نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.
 
  آیشمن در اورشلیم در بوته نقد

نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه بیستم آبان ساعت۱۱صبح به نقد و بررسی کتاب «آیشمن در اورشلیم» اختصاص دارد که با حضور نعیمه پورمحمدی، محمود مقدسی و زهرا شمس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، «آیشمن در اورشلیم» گزارشی در باب ابتذال شر، نوشته هانا آرنت است که این گزارش همچنان جنجالی‌ترین اثر هانا آرنت محسوب می‌شود. به تازگی این کتاب به قلم زهرا شمس به فارسی ترجمه شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام شهر کتاب به نشانی Instagram/bookcitycc به‌طور مستقیم ببینند.
  
معرفی برنده گنکور باز هم به‌تأخیر افتاد

آکادمی گنکور معرفی برنده مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه را همزمان با خبر تعطیلی مجدد کتابفروشی‌ها در این کشور به‌علت شیوع کرونا به زمان نامعلومی موکول کرد. به گزارش لیورابدو، قرار بود معرفی برنده گنکور2020 روز 10نوامبر از پنجره رستوران معروف پاریسی اعلام شود که باز هم به تأخیر افتاد. فرانسواز روسینو، نماینده جایزه گنکور گفته که این تصمیم برای همبستگی با کتابفروشی‌ها در فرانسه که در دومین قرنطینه سراسری ناچار به تعطیلی اجباری شده‌اند گرفته شده و فعلا نیز تاریخی برای معرفی برنده جایزه درنظر گرفته نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید